روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

بررسی سلامت مالی حمل و نقل کانتینری در جهان

سرویس تحقیقات مالی موسسۀ مشاوره ای Drewry از انتشار دومین گزارش ویژۀ خود با عنوان «سلامت مالی صنعت حمل و نقل کانتینری در جهان» خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۴۴۷
بررسی سلامت مالی حمل و نقل کانتینری در جهانبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه ای مشاوره ای Drewry ، این موسسه درحالی از سلامت مالی در بخش حمل و نقل کانتینری خبر داد که به دنبال ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی شاهد ایجاد موج های تکان دهنده در این صنعت و ادامه داشتن آن در زنجیرۀ تامینِ اکوسیستم هستیم.
بر اساس این گزارش، سقوط هانجین نه تنها شناورداران بلکه تعداد بسیاری از شرکت های لیزینگی، اپراتورهای بندری و تامین کنندگان تجهیزات را تحت تاثیر خود قرار داد. از این رو، موسسۀ مشاوره ای Drewry در دومین گزارش خود وضعیت مالی اخیر هر یک از بازیگردان های اصلی صنعت کشتیرانی را بررسی و آنهایی را که در وضعیت هشدار قرار دارند مشخص کرد.
این گزارش ضمن اشاره به یافته های اصلی گزارش «سلامت مالی صنعت حمل ونقل کانتینری در جهان» افزود: وضعیت بدهی شرکت ها در این صنعت با وجود کسب سود بهتر خواهد شد. وضعیت 12 خط کانتینری به عنوان نمونه بررسی شد که تعداد محدودی از اپراتورها شاهد بهبود در وضعیت ریسکی خود بودند. در این راستا، باید تلاش بیشتری برای اصلاح ترازنامه ها از سوی شرکت ها صورت بگیرد.
موسسۀ Drewry ادامه داد: بررسی سلامت مالی اپراتورها خبر از بهبود جزئی در این بخش می دهد. از این رو، در صورتی که روند رشد در سوددهی طی سال های آتی ادامه داشته باشد شاهد ترازنامه های تعدیل شده خواهیم بود.
گزارش مذکور ضمن اشاره به پیش بینی بهبود مالی در سال جاری میلادی افزود: صنعت حمل و نقل کانتینری پس از سرمایه گذاری های سنگین در سال هایی که شاهد رونق بالای اقتصادی بود در حال حاضر با بدهی های شدید دست و پنجه نرم می کند. از این رو بهبود در سال جاری میلادی و در این بخش نیازمند توقف وضعیت مذکور است و خبر خوش اینکه در سه ماه نخست سال جاری میلادی میزان بدهی ها با روالی نزولی همراه بود.
شایان ذکر است، بیشتر اپراتورها در حال کنترل سختگیرانۀ هزینه های سرمایه ای هستند که نشان می دهد رقابت بر سر افزودن شناورهای بزرگ به زودی پایان یابد. از سوی دیگر و همزمان با کاهش هزینه ها (افزایش EBITDA) و بدهی ها، میزان پوشش سود با رشد قابل توجهی در سال جاری و سال های آتی همراه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار