۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

سرمایه گذاری سه هزار میلیاردی برای توسعه پس کرانه چابهار

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری 3هزار میلیارد تومانی در پس کرانه چابهار برای توسعه تجارت دریایی در این بندر از افزایش نرم تخلیه وبارگیری در مجتمع بندری چابهار نسبت سال گذشته خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۴۴۴
سرمایه گذاری سه هزار میلیاردی برای توسعه پس کرانه چابهاربهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به رشد عملیات تخلیه وبارگیری کالای کانتینری در چابهار اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال جابجایی این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 45 درصد رشد داشته که نشان از تمایل سرمایه گذاران داخلی وخارجی برای حضور چشمگیر در چابهار است.
وی با تشریح میزان سرمایه گذاری و قرارداد های منقعد شده در مجتمع بندری چابهار افزود:ارزش قراردادهای منعقد شده برای توسعه پس کرانه چابهار 3هزار میلیارد تومان وارزش قراردادهای در حال منتقد شدن نیز بیش از 261میلیارد تومان است واین درحالی است که شرکت های هندی نیز به میزان 85 میلیون دلار در بندر و 150 میلیون دلار به صورت فاینانس برای توسعه محور شرق سرمایه گذاری خواهند کرد.
به گفته آقایی، قرارد های منعقد شده با سرمایه گذاران داخلی وخارجی شامل سرمایه گذاری ها برای احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، احداث خطوط انتقال، مخازن و انبار سرپوشیده جهت ذخیره سازی محصولات پتروشیمی ، ساخت انبارهای سرپوشیده مکانیزه کالاهای عمومی ، نصب و بهره برداری از دستگاه های آب شیرین کن و نیز احداث ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه چشم انداز مجتمع بندری شهید بهشتی تبدیل شدن به بندر نسل چهارمی برای حمل ونقل ترکیبی است تاکید کرد: طرح توسعه این بندر از 5 فاز اصلی با افق 1404 و ظرفیت اسمی 86 میلیون تن تشکیل شده که با عملیاتی شدن فاز اول این طرح، ظرفیت بندر شهیدبهشتی از 2.5 میلیون تن فعلی به 8.5 میلیون تن در سال افزایش می یابد که در صورت آماده شدن زیر ساخت های پس کرانه ای، قابلیت بهره برداری تا بیش از 15 میلیون تن در سال را نیز خواهد داشت.
آقایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکمیل وتجهیز ترمینال بین المللی مسافرت دریایی در چابهار خاطرنشان کرد:این ترمینال در محوطه ای به مساحت 10هزار مترمربع و زیر بنای 4هزار مترمربع با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی وخروجی بصورت همزمان در بندر شهید کلانتری چابهار احداث شده است.
وی این پایانه را مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور دانست وتاکید کرد:ترمینال شهید کلانتری در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت های دریایی وجذب توریسم زیارتی،سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه تجهیز گردیده که درحال حاضر برای جذب حداکثری توریسم درآمدزایی آن مدنظر قرارنگرفته است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان مهم ترین هدف مجتمع بندری چابهار را توسعه تجارت دریایی و کسب جایگاه منطقه ای در صنعت ترانزیت وترانشیپ کالا عنوان کرد وگفت: باتوجه به درخواست شرکت های کشتیرانی بزرگ برای تردد به بندر چابهار و ارتباط این بندر با تمام بنادر منطقه و جهان،در آینده شاهد پهلوگیری کشتی های بزرگ کانتینری دنیا در تنها بندر اقیانوسی کشور خواهیم بود.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار