۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

تمامی جنبه های صنعت کشتیرانی باید دیجیتالی شود

در ماه های اخیر بحث دیجیتالی شدن نقش بسیار پررنگی را در گفتمان صنعت کشتیرانی پیدا کرده است، اگرچه این موضوع نوپا تغییراتی را به همراه خواهد داشت و صنعت کشتیرانی را به سمت مسیر جدیدی هدایت خواهد کرد، اما نمیتوان انتظار داشت این اتفاق در یک شب رخ دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۲۰۵
تمامی جنبه های صنعت کشتیرانی باید دیجیتالی شود
به گزارش گروه بین الملل مانا در پیام پنلی که با حضور کارشناسان لویدزلیست و با هدف بررسی و کنکاشی ابعاد مختلف دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی برگزار شد، ضمن اشاره به این واقعیت که اخیرا موضوع دیجیتالی شدن به عنوان یکی از داغ ترین بحث ها در صنعت کشتیرانی ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده است، آمده است: اگر چه ظهور دیجیتالی شدن مسیر جدیدی را به روی صنعت کشتیرانی خواهد گشود اما این اتفاق در یک شب رخ نخواهد داد.
Per Westling مدیرعامل شرکت Stenna RoRo چین در این باره گفت: تمامی جنبه های این صنعت باید دیجیتالی شود، اما سختی کار این است که مجبوریم همه چیز را هم زمان انجام دهیم.
وی در ادامه افزود: زمانی که اتوماتیکی شدن رانش کشتی در سال های 1980 و 1990 مطرح شد، محفل گفتگو در مورد تحول و انقلابی که رانش اتوماتیکی و بدون نیاز به نیروی انسانی ایجاد خواهد کرد، به شدت داغ شد، اما حتی پس از 30 سال، هنوز نیروی انسانی بر شناوریمان دیده می شوند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد تحولات دیجیتالی بر عهده ماست، نوشت: اما این سوال در این جا مطرح می شود که چه کسی حاضر به سواری روی موجی از داده های بزرگ است، چه کسی محاسبه ابری را انجام می دهد، چه کسی حاضر به ایجاد از هم گسیختگی است و چه کسی در این مسیر از هم گسیخته خواهد شد.
این گزارش ادامه داد: قابلیت دسترسی به اطلاعات دیجیتالی در مورد کشتی ها و سیستم های آنها در حال افزایش است، جریان داده ها هم با سرعت زیاد رشد را تجربه می کند، از سوی دیگر، تجربه نیز به طور فزایندهای جای خود را با داده ها عوض می کند.
Per Westling هم چنین گفت: علیرغم اینکه پتانسیل زیادی وجود دارد اما این نگرانی نیز وجود دارد که به دلیل بحث رقابتی و ترس برخی از شرکت ها از اینکه شرکت رقیب گام های مهمی در این عرصه بردارد و بتواند سرمایه گذاری بزرگی را انجام دهد، عجله و آشفتگی پدید آید، به عبارت دیگر، این امکان وجود دارد که در مورد استفاده از بلاک چین و تکنولوژی های دیگری که برای زنجیره عرضه ما از اهمیت برخوردار هستند، شتابزدگی و بی احتیاطی رخ دهد.
این گزارش در پایان نوشت: مهم این است که علاوه بر رقابت همکاری نیز داشته باشیم، چرا که بهترین تکنولوژی همیشه ما را به جایی که می خواهیم نخواهد برد، در واقع لازم است برای یافتن راه درست تلاش کنیم و این مسئله زمان طلب می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار