۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

افت کرایه حمل فله برهای پاناماکس

نرخ کرایه حمل فله برهای پاناماکس به پایین ترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۱۲۱
افت کرایه حمل فله برهای پاناماکسبه گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست نوشت: از یک طرف عدم شکل گیری تجارت تازه نفس در مناطق آتلانتیک و اقیانوس آرام و از سوی دیگر انباشته شدن شناورهای در صف انتظار، نرخ کرایه حمل فله برهای پاناماکس را به پایین ترین سطح در پنج ماه گذشته کشانده اند.
این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ اجاره زمانی در شاخص بالتیک به شش هزار و 823 دلار در روز چهارشنبه هفته جاری ریزش کرد، این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته و در 17 می ماه جاری، نرخ مذکور هفت هزار و 445 دلار در روز ثبت شده است.
افزون بر این، شاخص بالتیک برای شناورهای پاناماکس از 925 واحد در هفته گذشته به 849 واحد ریزش کرد که تنها 38 واحد بالاتر از پایین ترین سطح ثبت شده از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون است.
در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که ساحل شرقی استرالیا صادرات زغال سنگ را از سر گرفته و در نتیجه فرصت ها اشتغال بیشتری فراهم می شود، افزایش بازده زغال سنگ و سهام بالاتر سنگ آهن در چین می تواند جریانات کارگو را کنترل کند.
ناگفته نماند، برای یک بازه زمانی کوتاه به دنبال فرارسیدن تعطیلات چینی و برگزاری فستیوال قایق اژدها ممکن است روند بی رمق تجارت ادامه پیدا کند، هم زمان درآمدها نیز شیب تند نزولی را طی می کنند.
با این وجود، یکی از تحلیلگران با اشاره به اینکه پیش بینی های تجارت و اقتصاد جهانی مثبت هستند، گفت: طرحهای ابتکاری مانند طرح یک جاده یک کمربند چین باید بخش تقاضا و سرمایه گذاری را پویا نگاه دارند.
علاوه بر این، توسعه مستمر و توسعه طبقه متوسط چین هم چنین رشد کلی تولید ناخالص داخلی در سراسر جنوب شرقی آسیا، رشد تقاضا برای کالاهای کشاورزی، فرتیلایزرها و رنج وسیعی از کالاهای فله جزئی به ویژه آنهایی که با ساخت مرتبط هستند مثل فلز و سیمان را به همراه خواهند داشت.
لازم به ذکر است: پیش بینی می شود، تجارت فله خشک به استثنای زغال سنگ و سنگ آهن تا سال 2021، دست کم رشد 2.5 درصدی را تجربه خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار