۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

شناسایی نقاط طلایی گردشگری دریایی در مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از شناسایی نقاط طلایی در نوار ساحلی مازندران به منظور ایجاد مارینا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۸۲۱
شناسایی نقاط طلایی گردشگری دریایی در مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توجه توسعه گردشگری به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت مطرح است و در این میان این امر در استان مازندران که بخش عظیمی از گردشگران را در طول سال پذیرایی می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دلاور بزرگ نیا افزود: با توجه به طول نوار ساحلی گسترده دریای خزر در استان مازندران، توسعه گردشگری ساحلی و دریایی در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار گرفته است.                                                                                                               
وی از همکاری ارگان های مربوطه به منظور توسعه توریسم دریایی مازندران خبر داد و گفت: هم اکنون اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در حال تهیه طرح توسعه گردشگری دریایی است.                                                                                                                           
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: این طرح توسط گروه مهندسین مشاور از رامسر در غربی ترین نقطه استان تا گلوگاه در شرقی ترین نقطه استان در حال تهیه است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مطالعات اولیه این طرح در حال انجام است، اظهار داشت: بر اساس مطالعات اولیه مشخص خواهد شد که کدام نقاط ساحلی در مازندران از پتانسیل لازم جهت تبدل شدن به نقاط گردشگری دریایی طلایی برخوردارند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه سخنان خود اضافه کرد: منظور از نقاط طلایی، مکان هایی در ساحل است که امکان ایجاد اسکله هایی به منظور پهلوگیری شناورهای تفریحی را داشته باشد.
وی افزود: به عبارتی دیگر نقاطی از سواحل که امکان ایجاد مارینا در آنها وجود داشته باشد، نقاط طلایی توریسم دریایی در استان مازندران معرفی خواهند شد.
بزرگ نیا یادآور شد: ساخت اسکله تفریحی، رستوران، امکانات پذیرایی، بکار گیری شناورهای تفریحی بزرگ و فراهم کردن انواع بازیهای آبی و ماهیگیری از جمله الزامات ایجاد مارینا است که قرار است در نقاط طلایی ایجاد شوند.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: پس از شناسایی این نقاط از سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد مارینا در سواحل طلایی استان دعوت به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: قصد داریم به منظور ساخت مارینا در سواحل مازندران علاوه بر سرمایه گذاران داخلی از سرمایه گذاران خارجی جهت مشارکت با سرمایه گذاران ایرانی دعوت به عمل آوریم.
وی تاکید کرد: تحقق این امر بدون شک می تواند منجر به ساخت ماریناهای ویژه با سرمایه گذاری های کلان شود و در نهایت گردشگران بیشتری را به خود جذب کند.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، تحقق این امر می تواند علاوه بر توسعه گردشگری مازندران نقش بسیار موثری در توسعه گردشگری کشور داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: ماریناها در نقاط طلایی ساحلی مازندران به گونه ای ایجاد خواهد شد که می تواند برای گردشگران خارجی نیز از جذابیت خاصی برخوردار باشد.
بزرگ نیا تاکید کرد: استان مازندران علاوه بر بهره مند بودن از سواحل زیبای دریای خزر، مناظر زیبای کوه های البرز را نیز برای توسعه صنعت گردشگری استان در اختیار دارد.
به گفته وی، نزدیکی جنگل و دریا در برخی از شهرستان های استان از جمله رامسر و نوشهر این شهرستان های ساحلی را به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور تبدیل کرده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان کرد: هر ساله شاهد ورود میلیون ها گردشگر به شهرستان های ساحلی استان مازندران هستیم که همین امر بر ضرورت توسعه زیرساختهای مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران تاکید می کند.
برچسب ها: مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار