روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تخلیه و بارگیری 680 هزار تن کالا در بنادر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ۳,۸ میلیون نفر- سفر و تخلیه و بارگیری حدود ۶۸۰ هزار تن انواع کالا در بنادر این جزیره طی فروردین ماه سال ۹۶ خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۳۷۲۴
تخلیه و بارگیری 680 هزار تن کالا در بنادر قشم
به گزارش مانا سید باقر موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در نخستین ماه از فصل بهار سال جاری، ۶۷۹ هزار و ۵۰۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۱۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشت.
 
صادرات و واردات بیش از سه هزار تن کالا 
وی از جابه جایی سه هزار و ۱۶۰ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره طی فروردین ماه، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۳۲۳ تن کالای صادراتی ودو هزار و ۸۳۷ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابه جا شده که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو بوده است.
وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بنادر را ۶۶۳ هزار و ۲۰۲ تن اعلام کرد.
 
ترابری بیش از ۲۰۰ نفر در مسیر دریایی کیش- قشم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خط مسافری کیش – قشم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در فروردین ماه سال ۹۶ اولین سفر دریایی کشتی کروز از کیش به مقصد قشم حدود ۲۱۱ نفر مسافر جابه جا شدند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ترابری سه  میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۲۴ نفر سفر در بنادر قشم به ثبت رسید و۲۷۷ هزار و ۸۱۹ دستگاه خودرو نیز از طریق بنادر پهل و لافت جابه جا شد.
 
ثبت تردد بیش از ۲۱ هزار فروند شناور
موسوی خاطرنشان کرد: طی یک ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۱ هزار و ۶۴۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۴۰ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
این مقام مسئول گفت: از این تعداد۱۱ هزار و ۱۶۳ فروند شناور باری و ۱۰ هزار و ۴۸۵ فروند شناور مسافری بوده است. 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری ۴۶۳ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
برچسب ها: بنادر قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار