۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

انتشار 102 عنوان کتاب با موضوع خلیج فارس

معاون خانه کتاب ایران از انتشار ۱۰۲ عنوان کتاب با موضوع خلیج فارس طی دو سال اخیر و همچنین تدوین و انتشار دانشنامه خلیج فارس در کشور خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۳۶۷۸
انتشار 102 عنوان کتاب با موضوع خلیج فارس
به گزارش مانا، مجتبی تبریزنیا در دومین نشست علمی بین المللی خلیج فارس که با موضوع مرور تاریخ فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرلافت جزیره قشم برگزار شد، گفت: از این تعداد ۹۰ عنوان کتاب تالیف، هفت عنوان ترجمه و پنج عنوان نیز گردآوری شده است.
تبریزنیا خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در سالیان اخیر نیز تدوین و انتشار دانشنامه خلیج فارس بوده که شامل ۷۱۱ مقاله از ۱۶۴ نویسنده است.
در ادامه این نشست، معاون بنیاد ایرانشناسی با تاکید بر فراهم بودن بستر های ایجاد شبکه شهرهای خلاق گردشگری در کرانه های خلیج فارس، افزود: در سواحل خلیج فارس زمینه های ایجاد شبکه شهرهای خلاق گردشگری وجود دارد و ارتباط تاریخی میان این شهرها امکان ایجاد این شبکه های خلاق را فراهم می کند.
مهرداد کریمی گفت: هنرهای بومی و محلی در کرانه های خلیج فارس می توانند به عنوان هنرهای دوستدار محیط زیست مطرح شوند، چون مواد اولیه آنها قابل بازگشت به طبیعت است و باید ضمن شناسایی این هنرها، زمینه های بروز آنها فراهم شود.
معاون بنیاد ایرانشناسی به ادبیات منطقه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: پیش زمینه موجود در ادبیات این منطقه نیز می تواند به ایجاد شبکه شهرهای خلاق کمک کند.
کریمی با اشاره به ظرفیت سفرهای دریایی و مبادلات تجاری در خلیج فارس از گذشته های دور تا کنون، تصریح کرد: با پیوستن ظرفیت های این منطقه به یکدیگر و ایجاد ارتباط میان آنها می توان شبکه شهرهای خلاق را در منطقه خلیج فارس ایجاد کرد.
دبیر فصلنامه مطالعات خلیج فارس بنیاد ایرانشناسی گفت: نتیجه این کار موجب سود بردن جامعه محلی خواهد شد و هرچه برنامه ریزی بهتر باشد نتیجه آن برای حفظ نام و فرهنگ منطقه می تواند موثر باشد.
جشنواره روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 80 مهمان داخلی و خارجی در مجتمع ارسلان بندر تاریخی لافت برگزار و در آن با آداب و رسوم خلیج نشینان از مهمانان پذیرایی شد.
دهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار