۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

هشدار بیمکو به خوش بینی شرکت های فله

علیرغم بارقه های امیدی که در برابر حمل و نقل جهانی فله پدیدار شده است، کارشناسان موسسه تحقیقاتی بیمکو نسبت به خوش بینی به آینده شرکت های حمل و نقل فله هشدار داد اما در عین حال ادغام شرکت های کانتینری را ضروری دانستند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۳۵۷۴
هشدار بیمکو به خوش بینی شرکت های فله
به گزارش گروه بین الملل مانا، در حالیکه شاخص بالتیک ازافزایش حمل و نقل فله حکایت دارد واسباب خرسندی بازیگران این عرصه از حمل و نقل را فراهم کرده است، مدیر دفتر تحقیقاتی بیمکو در سنگاپور در خصوص افزایش دوباره و بی رویه عرضه کسادی دوباره این عرصه از حمل و نقل هشدار داد.
بر اساس این گزارش، خانم Klarup که پس از بازگشایی دفتربیمکو در سنگاپوردر ماه ژوئن سال گذشته و به عنوان مدیر این دفتر به بزرگترین انجمن حمل و نقل دریایی پیوست، در خصوص حمل و نقل فله اظهار داشت: حمل فله در شرایط شکننده ای به سر می برد و رشد ناوگان حمل فله در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 2.6 محاسبه شده است که به معنی ورود 800 میلیون DWT کشتی به ناوگان جهانی است. دلیل این رشد کاهش روند اوراق است به طوری که در ماه ژانویه سال 2017 تنها نیمی از میزان کشتیهای اوراق شده در مدت مشابه سا ل2016را تشکیل می دادند.
این گزارش ادامه داد: ما در صنعت کانتینری با پیشرفت هایی روبرو شدیم به طوریکه تقاضا برای این عرصه از حمل و نقل در سال 2016 به طور پیوسته افزایش داشت و در سه ماهه ابتدایی سال 2017 شاهد رشد یک درصدی تقاضا بودیم.
محققان بیمکو معتقدند میزان صادرات از کشورهای آسیایی به آمریکا به تدریج افزایش یابد و در خصوص خطوط با مسافت کوتاهتر، علیرغم بکارگیری کشتی های بزرگتر، شاهد رشد تقاضا در خطوط درون آسیایی هستیم. 
همانند اغلب کارشناسان موسسه تحقیقاتی بیمکو، خانم  Klarup معتقد است که ادغام شرکت ها و بهره گیری بیش از پیش از کشتی های بزرگتر را یکی از راه حلهای فائق آمدن بر مشکلات  این صنعت است. 
اگرچه این راه حل در بسیاری از موارد دیر انجام شد که مثال آن را می توان در کشتیرانی هانجین دید، اما کارشناسان آهنگ سریعتری را برای ادغام کشتیرانی ها در سال 2017 پیش بینی می کنند. در همین راستا ادغام سه شرکت ژاپنی K Line، MOL و NYK تصویب شد که از ابتدای آوریل سال 2018 اجرایی می شود.
در پایان کارشناسان بیمکو ادغام  شرکت ها را به منظور ایجاد تعادل دوباره در صنعت کشتیرانی ضروری دانستند و نسبت به افزایش ورود فله برهای جدید به ناوگان جهانی هشدار دادند.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار