۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

آلودگی و گرد و خاک سواحل خوزستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: دو روز آینده آبهای شمال غرب خلیج فارس متلاطم و آلودگی ناشی از پدیده گرد و خاک مناطق ساحلی خوزستان را در برگیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۵۰۸
آلودگی و گرد و خاک سواحل خوزستان را فرا گرفت
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای ، کانون های خارجی و داخلی گرد وخاک با وزش بادهای شدید مناطق ساحلی خوزستان فعال شده که این پدیده مخرب باعث آلودگی هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.
وی گفت: شناورهای دریایی به دلیل تشدید ناپایداری ها و طوفانی شدن آبهای خلیج فارس سفرهای دریایی خود را تا بهبود شرایط جوی به عقب بیندازند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه نسبت به افزایش آلودگی تا چند برابر حد مجاز در مناطق ساحلی خوزستان هشدارداد.
وی از صاحبان شناورهای دریایی خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت پدیده های جوی، به سامانه اطلاع رسانی هواشناسی استان که اطلاعات آن از طریق گوشی های تلفن همراه قابل دریافت است رصد کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای از بیماران تنفسی و قلبی ساکن درمناطق ساحلی خوزستان خواست در صورت خروج از منازل از ماسک استاندارد استفاده کنند.
این مدیریت از شناورهای دریایی خواست برای جلوگیری از بروز حوادث دریایی، از رفتن به دریا (خلیج فارس) خودداری کنند. 
در همین حال مراکز درمانی و بهداشتی در شهرهای ساحلی برای پذیرش بیماران ناشی از گرد و خاک ، به حال آماده باش درآمدند.
با افزایش آلودگی ناشی از گرد وخاک و کاهش دید افقی، احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاههای ماهشهر و آبادان وجود دارد.    
در فروردین ماه امسال این چهارمین بار است که شرایط نامساعد جوی سبب لغو سفرهای دریایی قایق ها و شناورهای صیادی و باری در آبهای شمال غرب خلیج فارس می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار