۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

افزایش آمار مهاجران دریایی به اروپا با آغاز فصل بهار

نزدیک به 9 هزار مهاجر در آبهای مدیترانه در طول یک هفته گذشته نجات یافتند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۴۸۰
افزایش آمار مهاجران دریایی به اروپا با آغاز فصل بهاربه گزارش گروه بین الملل مانا رویترز به نقل از آژانس امدادی سازمان ملل نوشت: تقریبا 9 هزار مهاجر که عمدتا آفریقایی بودند در طول یک هفته گذشته در آبهای مدیترانه نجات داده شدند.
این گزارش ادامه داد: مهاجران از سمت لیبی در حالی که بر قایق های سست و بی دوام سوار بودند، به سمت ایتالیا- که به زعم آنها دروازه ای برای رسیدن به اروپا محسوب می شود- در حرکت بودند.
"Babar Baloch" سخنگوی کمیسیون پناهندگان سازمان ملل دراین باره گفت: به دنبال عملیات جستجو و نجات طاقت فرسا و درگیری تمامی بخش ها، نجات این تعداد مهاجر انجام گرفت.
Leonard Doyle" سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت با اشاره به افزایش تعداد مهاجران گفت: با شروع بهار و بهتر شدن وضعیت جوی آب و هوایی انگیزه بیشتری برای قاچاقچیان انسان ایجاد شده است تا مهاجران را از مراکز نگهداری در لیبی بیرون کشانده و به درون قایق ها با امید رسیدن به اروپا، هدایت کنند.
این گزارش در پایان نوشت، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، دست کم 900 مهاجر در حین تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و 36 هزار مهاجر نجات یافتند، این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، این تعداد 24 هزار نفر گزارش شده بود.
برچسب ها: مهاجران نجات
ارسال نظرات
آخرین اخبار