۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
موسسه Drewry اعلام کرد:

کاهش تقاضا برای گازبرها در طولانی مدت

در صورت ادامه تغییر عرضه گاز تولید آمریکااز آسیا به اروپا و آمریکای لاتین، تقاضا برای گازبرها در طولانی مدت کاهش می یابد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۳۲۴۷
کاهش تقاضا برای گازبرها در طولانی مدت
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به افزایش عرضه گاز LNG در کشور آمریکا موسسه Drewry نیز طی یک مطالعه در خصوص آینده گازبرها پیش بینی می کند کرایه گازبرها از سال 2018 افزایش یابد.
از آنجاییکه تاسیسات گازی آمریکا از سال 2018 کار خود را آغاز خواهند کرد و 85 تا 90 درصد تولیدات آنها طبق قراردادهای امضا شده روانه مشتریان آسیایی می شود، تقاضا برای گازبرها افزایش چشمگیری خواهد داشت.
به هر حال داستان به اینجا ختم نمی شود و مشتریان آسیایی  بر اساس تغییرات بسیاری که از زمان امضای قراردادها تا زمان عرضه به وقوع پیوسته است، اقدام به فسخ قراردادها می کنند و بدین ترتیب گاز تولیدی در آمریکا به اروپا و امریکای لاتین روانه می شود.
اگرچه میزان این تغییرات قادر به گذاشتن تاثیر منفی بر بازار گازبرها نیست، اما با ادامه این روند از سوی مشتریان آسیایی تقاضا برای گازبرها در طولانی مدت کاهش می یابد. 
این گزارش ادامه داد: در صورتی که 60 تا 53 درصد از گاز تولیدی در آمریکا روانه بازارهای آسیایی شود و 30 تا 10 آن به اروپا و آمریکای لاتین ارسال شود، 85 کشتی گازبر مورد نیاز خواهد بود. این در حالیست که با کاهش گاز ورودی به آسیا به میزان تنها 30 درصد از کل تولید آمریکا و روانه شدن 40 تا 30 درصد از آن به بازارهای اروپایی و آمریکای لاتین، میزان گازبر لازم جهت انتقال به 68 فروند کاهش می یابد. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار