۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

کانال سوئز عوارض دریافتی از کشتی های فله بر را کاهش داد

مقامات کانال سوئز از کاهش دریافت عوارضی از شناورهای فله بر خشک با هدف جذب بیشتر شناور برای ترانزیت از این مسیر آبی خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۲۴۱
کانال سوئز عوارض دریافتی از کشتی های فله بر را کاهش دادبه گزارش گروه بین الملل مانا، کانال سوئز برای شناورهای فله بر خشکی که از بنادر استرالیای شرقی و جنوبی و از مسیر کانال سوئز به بنادر اروپای شمال غربی می روند 75 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ترانزیتی را لحاظ کرد.
این گزارش ادامه داد: شناورهای فله بر خشک که از بنادر جمهوری آفریقای جنوبی سفر خود را به مقصد بنادر دریای مدیترانه و دریای سیاه آغاز می کنند، به هنگام گذر از کانال سوئز و ورود به بندرCeuta واقع در غرب دریای مدیترانه 40 درصد تخفیف در پرداخت عوارض را تجربه خواهند کرد.
برای اعمال تخفیف باید نمایندگی های خطوط کشتیرانی پیش از ترک شناورها از بنادر مبدا و ورود آنها به کانال سوئز اقدامات قانونی را انجام دهند و در درخواست خود باید نام شناور، بندر مبدا و مقصد، زمان تقریبی سفر و شرایط شناور را ذکر کنند.
بر همین اساس، شناورها نباید در طول مسیر بین بنادر مبدا و مقصد در بنادر دیگر و با اهداف تجاری پهلو بگیرند.
شایان ذکر است، تصمیم مقامات کانال سوئز به دنبال کاهش ترانزیت شناورهای VLCC و کانتینربرها از تابستان سال گذشتۀ میلادی و تقویت ترافیک این مسیر آبی اتخاذ شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار