روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

کشتیرانی هند ناوگان خود را نوین می کند

شرکت کشتیرانی هند (SCI) به نوسازی ناوگان خود متشکل از شناورهای قدیمی با عمر تقریبی 50 سال می پردازد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۱۵۶
کشتیرانی هند ناوگان خود را نوین می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، وزیر کشتیرانی هند گفت: شرکت کشتیرانی هند (SCI) با هدف استفاده از شناورهایی با سوخت کارآمد و بهینه در ماه مارس سال جاری میلادی شناورهای جدیدی را با عمر تقریبی 9.5 سال جایگزین شناورهای قدیمی ناوگان خود کرد.
بر اساس این گزارش، شناورهای جدید در ناوگان شرکت SCI مطابق آخرین قوانین سازمان بین المللی دریانوردی و مجهز به پرقدرت ترین تجهیزات نوآورانه هستند.
درخواست نوسازی ناوگان شرکت SCI سال گذشته و در ماه می از سوی کمیتۀ مجلس این کشور مطرح شده بود.
این گزارش ضمن اشاره به زیان ده بودن شرکت مذکور ادامه داد: به موجب زیان ده بودن شرکت SCI از سال 2011 میلادی این شرکت از خرید شناورهای جدید و ثبت سفارش های جدید خودداری کرد اما توانست طی سال های 2015 و 16 میلادی به سود خالص به ارزش384 هزار و 41 روپیه دست یابد.
بر همین اساس و در سال مالی جاری، شرکت کشتیرانی هند شش فروند شناور ناوگان خود متشکل از سه تانکر با عمر میانگین 24 سال، یک فروند فله بر 19 ساله و دو فروند شناور فراساحل با عمر 33 سال را به فروش رساند. از سوی دیگر، یک فروند شناور VLCC ساخت کشتی سازی چین را به ناوگان اضافه کرد.
شرکت کشتیرانی هند در مجموع و طبق آخرین بروز رسانی وب سایت رسمی در ماه مارس سال جاری میلادی، 69 فروند شناور با تناژ سه میلیون و26 هزار GT و ظرفیت پنج میلیون و 850 هزار DWT دارد. شناورهای ملکی این شرکت را شناورهای فله بر، تانکرهای حمل نفت خام، تانکرهای حمل مواد شیمیایی، کانتینربرها، شناورهای RO-RO، شناورهای حمل LNG و شناورهای تدارکاتی فراساحل تشکیل می دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار