۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

نفوذ مجدد توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان

مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: یک توده گرد و خاک از جنوب عراق و مناطق شمالی عربستان سعودی از روز پنجشنبه به مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان نفوذ خواهد کرد وهوای این مناطق را تحت تاثیر قرارمی دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۷۰۶
نفوذ مجدد توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به پیشگیری از آثار زیست محیطی وبهداشتی این توده گرد و غبار در مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان هشدار داد و از فرمانداران این مناطق خواست تدابیر لازم را برای کمک به شهروندانی که به بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا هستند اتخاذ کنند.
در پی اعلام این وضعیت، مراکز درمانی و بیمارستانی ماهشهر، هندیجان و آبادان، روز پنجشنبه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و پذیرش شهروندانی که تحت تاثیر آلودگی ناشی از گرد وخاک قرار می گیرند آماده می شوند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل مدل ها و نقشه های هواشناسی ، توده گرد و خاک دوباره مناطقی از خوزستان از جمله مناطق ساحلی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کوروش بهادری افزود: افزایش آلاینده ها و اختلال در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی از جمله پیامدهای گرد و خاک خواهد بود.
وی وضعیت جوی آبهای شمال غرب خلیج فارس را در روزهای آینده آرام پیش بینی کرد. 
در همین حال مرکز بهداشت استان خوزستان از شهروندان مناطق ساحلی و مرکزی استان خواست در موقع وزش گرد و خاک در فضای باز قرار نگیرند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک های استاندارد استفاده کنند.
هفته گذشته با نفوذ یک توده گرد و خاک از جنوب عراق صدها نفراز شهروندان خوزستانی به علت ناراحتی های ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند ضمن آنکه بسیاری از فعالیت های اداری و آموزشی نیز تعطیل شد.
استان خوزستان در سال جاری بارها تحت تاثیر توده های گرد و خاک قرار گرفته که منجر به فلج شدن فعالیت های اقتصادی و آموزشی و اداری شده است.
پنجشنبه هفته گذشته رئیس جمهوری به همراه تعدادی ازاعضاء هیئت دولت  و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی طرح های مقابله با ریزگردها و بازدید از کانون داخلی ریزگردها به اهواز سفر کرد.
برچسب ها: غبار خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار