۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
وزیر اقتصاد در بازدید از بندر شهیدرجایی:

شفافیت در گمرکات افزایش یابد

وزیر اقتصاد در جریان سفر به استان هرمزگان از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۲۳۶۸
شفافیت در گمرکات افزایش یابد
به گزارش مانا علی طیب نیا در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در قلب بزرگترین بندر تجاری کشور از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد.
پایانه های ۱ و ۲ کانتینری، اسکله های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی) و بندر نفتی خلیج فارس و سامانه ایکس - ری این بندر از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درحاشیه این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه این اداره کل ارائه کرد.
تشریح طرح های توسعه ای برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه و بیان آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی و بازگشت خطوط کشتیرانی بین المللی به بزرگترین بندر تجاری ایران از جمله موضوعاتی بود که اله مراد عفیفی پور در گزارش خود مطرح کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را برای وزیر اقتصاد تشریح کرد.
طیب نیا همچنین با حضور در گمرک بندر شهید رجایی از فعالیت سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی که به منظور تشدید کنترل بر دهانه‌های خروجی گمرکات کشور و اعمال نظارت دقیق بر فرآیند واردات و صادرات ایجاد شده، نیز بازدید کرد.
وی طی سخنانی هرمزگان و بندرعباس را از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج کالا از کشور دانست و تصریح کرد: گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل اولویت اصلاحات در فرآیند گمرکی به این استان اختصاص داده‌ شده است.
طیب نیا با اشاره به اینکه هدف نخست از این اصلاحات تسهیل امورتولیدکنندگان، کاهش هزینه مبادله کالا و درنهایت عرضه کالا باقیمت کمتر است، اضافه کرد: افزایش کارایی و کارآمدی گمرک از اولویت‌های است که در کنار آن باید شفافیت در گمرکات افزایش یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش پایانی سفر خود به استان هرمزگان، در نشست شورای اداری استان حضور یافته و روند اجرای مصوبات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را مورد بررسی قرار داد.
شایان ذکر است، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران، حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، از جمله مقاماتی بودند که طیب نیا را در این بازدید، همراهی کردند.
برچسب ها: بندرشهیدرجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار