۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

وجود 184 سازه بدون مجوز در حریم دریا و ساحل

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از وجود 184 سازه فاقد مجوز در نوار ساحلی این استان خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۳۱۷
وجود 184 سازه بدون مجوز در حریم دریا و ساحلبه گزارش مانا ، الله مراد عفیفی پور در حاشیه جلسه کارگروه‌های زیست‌محیطی استان هرمزگان که با حضور رئیس حفاظت از محیط‌زیست کشور در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: 242 سازه در نوار ساحلی استان هرمزگان ساخته‌شده که از این تعداد فقط 58 مورد آن دارای مجوز است.
وی افزود: متاسفانه 184 سازه فاقد مجوز هستند که 16 مورد آن به دستگاه قضا اعلام‌شده و مابقی در مرحله تکمیل پرونده قرار دارند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از میان مجموع 242 سازه موجود در نوار ساحلی استان 192 سازه دولتی و 50 مورد خصوصی است.
عفیفی پور با بیان اینکه تنها 39 سازه در منطقه آزاد کیش و 64 سازه در منطقه آزاد قشم قرار دارند، تصریح کرد: 49 سازه مجوز دار دولتی و 9 سازه خصوصی است و از سازه‌های مجاز تنها یک مورد در کیش و هفت مورد در قشم وجود دارد.
وی در ادامه گزارش خود پیرامون اقدامات زیست محیطی در حریم دریا و ساحل، گفت: با گستردگی ابعاد هرمزگان و پتانسیل و ظرفیتی که در اداره کل بنادر و دریانوردی وجود دارد، این سازمان توانست اقدام لازم برای تخصیص تسهیلات لازم به ارزش 30 میلیارد ریال به متقاضیان انجام دهد.
وی بابیان اینکه در مقابله با آلودگی نفتی در دریا در سال جاری با دو مورد نیز برخورد صورت گرفته است، اظهار کرد: در این راه پرونده شناور آلوده به دادگاه ارسال شد تا با خاطیان برخورد جدی صورت بگیرد.
عفیفی پور با اشاره به اینکه مبلغ سه میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی دریا در استان هرمزگان خریداری‌شده است، اضافه کرد: کنترل آب توازن کشتی‌ها با تمرکز بر پیشگیری از بیماری وبا در سال جاری از طریق نمونه‌گیری از آب توازن 32 کشتی‌ صورت گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک کشتی دریایی زیست‌محیطی ساخته‌شده و آماده تحویل در استان بوشهر است، اضافه کرد: این شناور خلیج‌فارس را گشت زده و پایش می‌کند و به‌احتمال‌زیاد در سه‌ماهه نخست سال آینده آماده فعالیت می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اقدام به خرید یک بالگرد جهت گشت دریایی ویژه مسائل زیست‌محیطی خبر داد و افزود: در سال‌های 93 و 94 طبق قراردادی که با سازمان نقشه‌برداری بسته‌شده بود از امکانات آن سازمان بهره‌برداری می‌شد که در سال آینده به‌طور حتم بار دیگر به همکاری با این نهاد خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به تعداد گشت‌های کنترل‌شده از آذر 94 تاکنون، تصریح کرد: که از 436 مورد نمونه تعداد 32 نمونه به آزمایشگاه ارسال‌شده است که پنج مورد آن حاوی باکتری وبا بوده است.
عفیفی پور ادامه داد: به این کشتی‌ها اجازه تخلیه آب توازن داده نشده است، مواد ضدعفونی‌کننده دست در کشتی‌ها نصب‌شده است، این کشتی‌ها به قرنطینه درآمده است و اجازه تخلیه زباله داده نشده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار