روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

صیادان خوزستان؛ چشم انتظار بهبود شرایط جوی

صیادان بنادر خوزستان برای بهبود شرایط جوی خلیج فارس چشم به دریا دوخته اند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۰۷۷
صیادان خوزستان؛ چشم انتظار بهبود شرایط جوی
به گزارش خبرنگار مانا صدها صیادان بومی بنادر جنوبی خوزستان برای بهبود شرایط جوی در دریا و فروکش کردن امواج متلاطم آبهای شمال غرب خلیج فارس دست به دعا بردند.
صیادان خوزستانی یک هفته است به علت شرایط نامساعد جوی ، گرد وغبار ، برودت هوا و مواج شدن آبهای شمال غرب خلیج فارس از رفتن به دریا منع شدند و شناورهای آنان همچنان در لنگرگاهها متوقف هستند.
اداره کل شیلات خوزستان اعلام کرد: وضعیت جوی برای تردد سفرهای دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس مناسب نیست و صیادان باید صبور باشند.
به دنبال تداوم ممنوعیت سفرهای دریایی به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس ، بهای انواع آبزیان و ماهیان دریایی در مراکز عرضه آبزیان خوزستان افزایش یافته است و مردم به مصرف انواع آبزیان پرورشی روی آورده اند.  
هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: در دو روز آینده ، مناطق ساحلی خوزستان با کاهش بیشتر دما و سردی هوای روبرو خواهد بود.
این اداره همچنین از ادامه وضعیت نامساعد جوی در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تاسه روز آینده خبر داد و برودت و خشکی هوا در مناطق ساحلی خوزستان را در سه دهه اخیر بی سابقه اعلام کرد.
موج سرمای شدید از روز چهارشنبه مناطق ساحلی و فراساحلی استان خوزستان را فراگرفت و بدنبال آن شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس تشدید و ارتفاع موج تا دو متر افزایش یافت. 
بنا به این گزارش ، معیشت حدود 50هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی و صنایع وابسته تامین می شود.
حدود سه هزار فروند قایق و شناور در ناوگان صیادی خوزستان فعال هستند.
پارسال حدود 47هزار تن انواع آبزیان از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد.
برچسب ها: صیادان شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار