۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

عملکرد ترمینال کانتینری یوروگیت در سال 2016 میلادی

توان عملیاتیِ کانتینر در ترمینال اپراتور یوروگیت آلمان در سال 2016 در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی با رقم ثابتی به کار خود پایان داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۰۳۲
عملکرد ترمینال کانتینری یوروگیت در سال 2016 میلادی

به گزارش گروه بین الملل مانا، با وجود مثبت بودن توان عملیاتی اپراتور ترمینال کانتینری یوروگیت در شش ماه نخست سال 2016 میلادی نوسان شدید در صنعت کشتیرانی در نیمۀ دوم سال موجب شد تا توان عملیاتی این پراتور ترمینال در مجموع و در 11 ترمینال یوروگیت در کل سال 2016 میلادی به 14 میلیون و 600 هزار TEU برسد.
بر اساس این گزارش، جابه جایی کانتینری در ترمینال های کشور آلمان به هشت میلیون و 200 میلیون TEU رسید و موفق ترین پروژه در این کشور توسعۀ تنها بندرعمیق آلمان از سوی این ترمینال اپراتور بود.
این گزارش ضمن اشاره به عملکرد ترمینال کانتینری Wilhelmshaven ادامه داد: توان عملیاتی در این ترمینال به 481 هزار و 720 TEU رسید که خبر از رشد 12.9 درصدی می دهد. ترمینال های کانتینری Bremerhaven نیز در مجموع به توان عملیاتیِ پنج میلیون و 500 هزار TEU دست یافتند. این درحالی است که توان عملیاتی ترمینال کانتینری هامبورگ به رقم دو میلیون و 300 هزار TEU رسید.
بر همین اساس، یوروگیت گفت: خرید سهام شرکت های کشتیرانی از یکدیگر و ورشکستگی کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی منجر به تشکیل ائتلاف های جدید در سال 2016 میلادی شد. برخلاف این پیشینه، انتظار میرود سال جاری میلادی سال بسیار مهمی برای همۀ بازیگران صنعت کشتیرانی باشد.
از سوی دیگر و بر اساس پیش بینی ها، پهلوگیری شناورهای کانتینریِ مگا با ظرفیت بیش از 18 هزار TEU در ترمینال های یوروگیت آلمان در سال 2016 میلادی افزایش یافت به گونه ای که نیمی از شناورهای مگا در ترمینال Bremerhaven و نیمی دیگر به طور برابر در ترمینال های Wilhelmshaven و هامبورگ پهلوگیری کردند.
مدیر جدید هیئت مدیره یوروگیت در پایان این گزارش گفت: در سال 2017 میلادی شاهد تغییرات بسیاری در صنعت کشتیرانی خواهیم بود و یوروگیت با پوشش سه ترمینال در آلمان شمالی جایگاه ویژه ای برای تامین فضا و خدمات لازم برای ارائه به ائتلاف های بزرگ صنعت کشتیرانی و شناورهای آنها دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار