۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
اتحادیۀ اروپا:

کمک های مالی زیان آور به صنایع شیلات باید متوقف شوند

اتحادیۀ اروپا به دنبال بررسی های جدید در خصوص کمک های مالی به صنایع شیلات در شش کشور بزرگ جهان، مخالفت خود از اعطای کمک های زیان آور را اعلام کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۹۷۳
کمک های مالی زیان آور به صنایع شیلات باید متوقف شوندبه گزارش گروه بین الملل مانا، کمک های مالی به صنایع شیلات در کشورهای غیر عضو اتحادیۀ اروپا شامل ژاپن، کرۀ جنوبی، تایوان، چین، روسیه و آمریکا از سوی کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار گرفت و اتحادیه مخالفت خود از پرداخت کمک های مالی ناسالم به کشورهای مذکور را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، کمک مالی برای صنایع شیلات در کشورهای چین، تایوان، ژاپن، آمریکا و کرۀ جنوبی نقش پررنگی را ایفا می کند به گونه ای که کمک های مالی در این کشورها صرف توسعۀ زیرساختها، سوخت و بیمه می شود.
این گزارش ادامه داد: اتحادیۀ اروپا فشار بسیاری را برای منع کمک های مالی زیان آور که به صید ناپایدار مربوط می شود، اعمال می کند و معتقد است صید باید مطابق هدف 14 توسعۀ پایدار کشورهای اتحادیه باشد.
این گزارش ضمن اشاره به دو بعد زیان آور کمک های مالی به صنایع شیلات در کشورهای غیر عضو اتحادیۀ اروپا افزود: باید جلوی کمک های مالی که موجب افزایش ظرفیت ماهی گیری در ناوگان شده را گرفت و کمک های مالی به ماهی گیرانی که فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند باید متوقف شود.
بر همین اساس، اتحادیه تمایل خود برای ازسرگیریِ مذاکرات با سازمان تجارت جهانی را برای پایان دادن به این دست کمک های مالی را اعلام کرد و به دنبال آن عضو هیئت مذاکره کنندۀ محیط زیست، امور دریایی و شیلات اتحادیه و عضو هئیت مذاکره کنندۀ سازمان جهانی تجارت از توافق خود در این خصوص خبر دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار