۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

وروددانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار به ناوگان تجاری کشور

رئیس دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با بیان اینکه این دانشگاه می تواند تبدیل به قطب آموزش دریانوردی درسطح بین الملل باشد از تربیت 1000 متخصص برای ناوگان کشتیرانی تجاری کشور از سوی این دانشگاه خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۱۸۹۳
وروددانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار به ناوگان تجاری کشور
به گزارش خبرنگار مانا از چابهار دکتر محمود نصیری که در پنجاه ونهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور سخن می گفت، اظهار داشت: دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با اشتغال بیش از 1000نفر از فارغ التخصیلان خود در ناوگان کشتیرانی تجاری اقیانوس پیمای کشور در سطوح کاپیتان کشتی و مهندسین موتور تحت نظارت کنوانسیون های بین المللی سازمان جهانی دریانوردی ( IMO) و سازمان بنادر و دریانوردی؛ نیاز کشور به متخصصین در ناوگان کشتیرانی تجاری را تامین کرده است.
وی با بیان اینکه از سوی دیگر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که مسوولیت و ماموریت ویژه آموزش و پژوهش در حوزه دریایی را در این سالها بر عهده داشته است، افزود: این دانشگاه تخصصی منشاء خدمات بسیار ارزشمندی به صنعت دریایی کشور بوده است.
رئیس دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار یادآور شد: ما این آمادگی را داریم که با جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه موجب بهره مندی سایر کشور های منطقه ازتوان علمی این دانشگاه باشیم، چرا که با یک برنامه ریزی هدفمند می توانیم، دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار را به قطب آموزش دریانوردی در ابعاد بین المللی در آینده نزدیک تبدیل کنیم.
وی بااشاره به اینکه بیش از 55 درصد صید آبزیان کشور در این منطقه صورت می گیرد افزود:در همین راستا دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حوزه رشته های شیلاتی ، تا مقطع دکترا را ایجاد کرده است تا صنعت صیادی با پشتوانه علمی و تخصصی بتواند گام های قوی تری در این صنعت بردارد.
نصیری خاطر نشان کرد:دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حال حاضر با پنج دانشکده، 32 رشته تخصصی و بیش از 3600 دانشجو در جنوب شرق کشور مشغول به خدمت بوده و با تمام توان همگام و همسو با سیاست های توسعه ای منطقه ایی روند رو به رشدی داشته و در این خصوص از ارتباط و تعاملات سازنده ایی نیز با صنایع مختلف برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار