۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
آلفالاینر پیش بینی کرد:

رشد ناوگان کانتینری جهان در سال 2017

آلفالاینر پیش بینی کرد : در سال جاری میلادی، با توجه به تعداد قابل توجهی از کشتی های کانتینری غول پیکر در صف تحویل، می توان رشد ناوگان جهانی کشتی کانتینری را انتظار داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۸۸۲
رشد ناوگان کانتینری جهان در سال 2017 به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه معتبر آلفالاینر نوشت: علیرغم اینکه صنعت اوراق سازی شتاب تندی به خود گرفته است، در سال جاری میلادی، تحویل تعداد قابل توجهی از کشتی های کانتینری غول پیکر، رشد ناوگان جهانی کشتی کانتینری را به همراه خواهد داشت.
این گزارش ادامه داد: از یک میلیون و هفتصد هزار TEU ظرفیت کانتینری جدید که قراراست به ناوگان جهانی افزوده شود، 78 درصد شامل کشتی های کانتینری با ظرفیت بیش از 10 هزار TEU خواهد بود.
لازم به ذکر است، درحالیکه ظرفیت یک میلیون و هفتصد هزار TEU ظرفیت کانتینری جدید در صف تحویل هستند، از سوی دیگر در سال جاری میلادی حدود 750 هزار TEU ظرفیت کشتی کانتینری در صف اوراق قرار دارند.
آلفالاینر در ادامه نوشت: حتی با احتساب اوراق کشتی ها و افت احتمالی ظرفیت 250 هزار TEU که به موجب تمایل مالکان کشتی برای تحویل دیر هنگام کشتی ها، رخ خواهد داد، ظرفیت خالص ناوگان جهانی، رشد 3.4 درصدی را  در سال جاری میلادی، تجربه خواهد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به نرخ رشد نسبتا بالای ظرفیت ناوگان در سال 2017 در مقایسه با نرخ رشد پایین 1.5 درصدی در سال گذشته، زمانی که فقط 930 هزار TEU ظرفیت کشتی کانتینری  به ناوگان جهانی افزوده شد، می توان انتظار داشت، معضل ظرفیت مازاد و تاخیر بیشتر در بهبود بازار کشتیرانی کانتینری، همچنان به روند خود ادامه دهد.
به عبارتی می توان گفت: کشتی های کانتینری جدید به ناوگان کشتی های بیکار که در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار TEU ظرفیت دارد، اضافه خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار