روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

کشتیرانی درتمامی‌ نقاط استراتژیک دنیا حضوری موفق و فعال دارد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت با بنیه قوی که دارد، می تواند بهترین ناوگان را در منطقه دارا باشد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۸۳۳
کشتیرانی درتمامی‌ نقاط استراتژیک دنیا حضوری موفق و فعال دارد به گزارش خبرنگار مانا، دکتر محمد سعیدی در دیدار با استاندار گیلان و در مراسم معارفه مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر با قدردانی از ارتباطات مثبت استاندار گیلان در گسترش حجم تجارت با کشورهای منطقه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان ملی کشور، اولین شرکت‌ بزرگ منطقه غرب آسیا است.
وی به سختی‌ها و مشکلات در دوران‌های مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس و نیز تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، شرکت‌ها و نفرات شاغل در کشتیرانی جمهوری اسلامی جزو اولین افراد در تحریم بودند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند با تحریم کشتیرانی می‌توانند مسیر صادرات و واردات را از این طریق متوقف کنند، تصریح کرد: با توجه به توانمندی بالا در نیروهای متخصص کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانستیم به صورت حرفه‌ای تحریم‌ها را کم اثر و اجازه تحقق مقاصد دشمنان را ندهیم.
دکترسعیدی خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بنیه قوی که دارد، بهترین ناوگان کشتیرانی را در منطقه دارا است.
وی به گشایش برجام و تاثیر آن بر فعالیت های کشتیرانی اشاره کرد وافزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درتمامی‌ نقاط و بنادر استراتژیک دنیا حضوری موفق و فعال دارد که این یک سرمایه و اعتبار برای کشورمان محسوب می‌شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور فعال این شرکت در منطقه خزر و کشورهای CISاظهار داشت: اتفاق‌های خوبی بین دریای آزاد و کشورهای CIS در حال شکل‌گیری است که بندر انزلی می تواند مسیر مطمئنی در این رهگذر به حساب آید.
سعیدی یادآور شد: با تحقق این امردر توسعه‌ تجارت شاهد تحول خاصی خواهیم بود که نتیجه آن رشد و توسعه‌ اقتصاد در گیلان است.
در ادامه این دیدار دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان به اقدامات مثبت صورت گرفته در دوران تصدی مهندس علی اکبر غنجی در شرکت کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و گفت : امیدوارم با نگاه تجارتی و حمایت از بازرگانان با اندیشه و درایت توسعه‌ هرچه بیشتر را در مدیریت جدید این شرکت و شخص کاپیتان باقری نژاد شاهد باشیم.
وی به سفر دکتر روحانی در سال گذشته به گیلان اشاره و اظهار داشت : در این سفر در بازدیدی که ایشان از منطقه آزاد انزلی داشتند با مشاهده‌ پتانسیل های موجود این منطقه و اقدامات صورت گرفته بر لزوم برنامه ریزی برای بلند مدت ونقش آفرینی این بندر در ترانزیت کالای منطقه تأکید داشتند.
استاندار گیلان همچنین از آماده شدن دو پست اسکله در بندر کاسپین خبر داد و گفت: برای مجتمع بندر کاسپین ۲۲ پست اسکله پیش بینی شده و ما باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا حداکثر بهره برداری لازم را انجام دهیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از دو اسکله آماده افتتاح در سفر اردیبهشت ماه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کلنگ زنی شد،گفت: مجتمع بندر کاسپین یکی از نتایج اثرات ماندگار اقدام مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی در پایه گذاری منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود که در آینده مایه‌ افتخاری برای گیلان محسوب خواهد شد.
وی به توسعه‌ بنادر انزلی و آستارا و افزایش حجم مبادلات کالا از طریق این بنادر اشاره و اظهار داشت : آیت ا… هاشمی رفسنجانی در سفر به گیلان و منطقه آزاد آینده‌ درخشانی برای انزلی و این منطقه توصیف کردند.
استاندار گیلان بر ضرورت توسعه‌ی زیر ساخت‌های حمل و نقل دریایی در استان گیلان تأکید و تصریح کرد : با تسهیل رفت وآمد مسافران و گردشگران از طریق دریا علاوه بر افزایش تعداد گردشگران، سرمایه‌گذاری در این حوزه نتایج مثبتی خواهد داشت .
وی بر ضرورت توسعه‌ی بخش تجاری با بندر آکتائو قزاقستان تأکید و تصریح کرد: بندر آکتائو در سال‌های گذشته از فعالیت خوبی برخوردار نبود اما در حال حاضر با امکانات بسیار خوب یک بندر پویا و فعال است.
در خاتمه این نشست با قدردانی از مهندس علی اکبر غنجی، مهرداد باقری نژاد به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کشتیرانی خزر معرفی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار