روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

اعلام بزرگترین تهدید برای بهبود صنعت کشتیرانی کانتینری

موسسه تحقیقی Drewry اعلام کرد: میزان بالای کشتی های جدید که قرار است در سال جاری تحویل داده شوند، بزرگترین تهدید برای بهبود بازار کشتیرانی کانتینری به شمار می آید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۷۸۳
اعلام بزرگترین تهدید برای بهبود صنعت کشتیرانی کانتینریبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقی Drewry در گزارش هفتگی با اعلام اینکه میزان بالای کشتی های جدید که قرار است در سال جاری تحویل داده شوند، بزرگترین تهدید برای بهبود بازار کشتیرانی کانتینری به شمار می آید، نوشت: این خوش بینی وجود دارد شاهد جهشی در نرخ کرایه ها و بهبود تقاضا باشیم، اما از سویی دیگر بزرگترین خطر برای بهبود چشم انداز مذکور، میزان بالای تحویل کشتی های جدید است.
این گزارش ادامه داد: بدون در نظر گرفتن تاخیر در تحویل، صنعت کشتیرانی کانتینری در سال جاری میلادی، تحویل کشتی های جدید با ظرفیت بیش از یک میلیون و هفتصد هزار TEU را تجربه خواهد کرد، بیش از نیمی از رقم ذکر شده در مسیر تجاری اروپای شمالی-آسیا قرار خواهد گرفت. 
Drewry در ادامه با اشاره به اینکه حضور کشتی های کانتینری با 13 هزار TEU از کشتیرانی MSC سوئیس در مسیر تجاری آسیا به آفریقای غربی، میانگین تناژ مستقر شده را تا 16 درصد افزایش داده است، نوشت: علیرغم اینکه بازار جنوب ساحل شرقی آمریکا- آسیا، شاهد افزایش هفت درصدی ظرفیت بوده است، میزان تقاضا افت 20 درصدی را تجربه کرده است.
این گزارش در پایان نوشت: با توجه به شیب صعودی کشتی های جدید آماده به تحویل، تا زمانی که شرایط میزان تقاضا بهبود پیدا نکند، یا باید نرخ پایین کرایه حمل را پذیرفت و یا اینکه کشتی های بیشتری را بیکار کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار