۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

حضور دی پی ورلد در قزاقستان پررنگ می شود

ترمینال اپراتور دی پی ورلد دبی تفاهم نامۀ گسترش منطقۀ اقتصادیِ آکتائو را با دولت قزاقستان به امضا رساند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۶۵۶
حضور دی پی ورلد در قزاقستان پررنگ می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، ترمینال اپراتوردی پی ورلد دبی در تلاش برای توسعۀ حضور خود در آسیای مرکزی با دولت قزاقستان تفاهم نامه ای امضاء کرد که به موجب آن ضمن گسترش منطقۀ آزاد اقتصادی آکتائو ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز افزایش می دهد.
بر اساس این گزارش، رئیس ترمینال اپراتوردی پی ورلد گفت: توسعۀ منطقۀ ویژه اقتصادیِ آکتائو محرکی برای رشد اقتصادی کشور به حساب می آید و قزاقستان را به بزرگترین هاب حمل و نقل و لجستیکی در آسیای مرکزی تبدیل خواهد کرد.
وی افزود:  فرصتِ پیش آمده امکان همکاری متخصصان ما در حوزه های لجستیک و بندری را با دولت قزاقستان و با هدف توسعۀ هاب های پیشرفتۀ لجستیکی قزاقستان بعنوان موتور اقتصادی منطقه، توسعۀ اقتصادیِ کشور و زمینه های تجاری فراهم آورده است.
این گزارش ادامه داد: دولت قزاقستان در میان برنامۀ پنج سالۀ رشد اقتصادی کشور است و درحال حاضر بر توسعۀ حمل و نقل لجستیک، زیرساخت های صنعتی و انرژی متمرکز شده است.  
شایان ذکر است، توافق مذکور بخشی از استراتژی دی پی ورلد برای حضور در قزاقستان و مسیر تجاری جادۀ ابریشم است. زیرا مسیر جدید جادۀ ابریشم بخشی از طرح «یک کمربند- یک جاده» چین است و دی پی ورلد در کشورهای حامی این طرح به طور گسترده ای سرمایه گذاری کرده است.
پیش از امضای تفاهم نامۀ مذکور، توافقی مبنی بر ارائۀ خدمات مشاوره مدیریتی از سوی دی پی ورلد با بندر آکتائو که اصلی ترین ترمینال کارگو و فله در دریای خزر به حساب می آید به امضاء طرفین رسیده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار