۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

گردشگری در عسلویه با ساخت دهکده ساحلی رونق می یابد

رونق گردشگری ساحلی و دریایی در استان های جنوبی کشور نیازمند، ساماندهی تعطیلات در استان های همجوار آنها است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۳۱۸
گردشگری در عسلویه با ساخت دهکده ساحلی  رونق می یابدمدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا به قابلیت های بالای گردشگری در شهرستان عسلویه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت در این شهرستان ساحلی باعث شده تا شاهد افزایش تقاضاها برای توسعه امکانات تفریحی و رفاهی در این شهرستان باشیم.
ناصر امیرزاده به راه اندازی دهکده گردشگری ساحلی در ساحل شیرین نو عسلویه از اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دهکده گردشگری ساحلی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اداره می شود هم اکنون در حال تکمیل تاسیسات و امکانات گردشگری بیشتری است.                      
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، راه اندازی این دهکده گردشگری با دارا بودن انواع خدمات تفریحی و رفاهی برای گردشگران و کارکنان ساکن در مناطق صنعتی عسلویه باعث تحولی بزرگ در گردشگری منطقه شده است.               
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: طی مدتی که از افتتاح این دهکده گردشگری می گذرد،  استقبال بی نظیر از امکانات رفاهی و تفریحی این دهکده شده است  که این امر نوید بخش آغاز توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در استان بوشهر است.                                                 
امیرزاده در ادامه گفته های خود عنوان کرد: ساخت پلاژ همچنین یکی از مهمترین برنامه هایی است که قرار است با مشارکت استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در نقاط مختلف این استان ایجاد شود.                                                                                       
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بیان داشت: طرح ساخت این پلاژ ها از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تهیه شده و برای تایید نهایی در اختیار استانداری قرار گرفته است.                                                               
وی اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات لازم احداث پلاژهای گردشگری در نقاط مختلف ساحلی بوشهر هر چه سریعتر آغاز خواهد شد
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر با ساخت پلاژ می توان زمینه های هر چه بیشتر ورود گردشگران به استان بوشهر را به ویژه در نیمه دوم سال فراهم کرد؛ چرا که یکی از مهمترین انگیزه های ورود گردشگران به مناطق ساحلی استفاده از تفریحات دریایی است.                                                       
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در گام نخست ساخت پلاژها ویژه بانوان خواهد بود تا شرایطی فراهم شود که آنها نیز بتوانند به راحتی از تفریحات دریایی بهره مند شود.                                             
امیرزاده یکی از مهمترین مشکلات پیش روی توسعه گردشگری در استان بوشهر را عدم تعطیلات کافی برای حضور گردشگران در این استان عنوان کرد.
وی یادآور شد: از آنجا که فصل پیک گردشگری در استان بوشهر نیمه دوم سال است، لذا در این زمان به دلیل فعالیت مدارس و دانشگاه ها امکان سفر کمتری برای مردم به وجود می آید. بخش زیادی از گردشگران ورودی به سواحل استان بوشهر همواره از استان های همجوار به ویزه فارس، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان هستند بنابراین در صورتی که تعداد تعطیلات آخر هفته در استان های همجوار بوشهر از جمله فارس مانند تهران به دو روز افزایش یابد، گردشگری در سواحل استان بوشهررونق خواهد یافت.
به گفته امیرزاده تا موضوع تعطیلات ساماندهی نشود و به تعداد آنها افزوده نشود، مشکل گردشگری در استان های ساحلی جنوبی حل نخواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار