۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

آغاز به کارگیری دستگاه فلومتر- بانکرینگ در سنگاپور

استفاده از دستگاه فلومتر-بانکرینگ در عملیات سوخت رسانی به کشتی ها در بندر سنگاپور از ابتدای ژانویه سال 2017 اجباری شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۱۲۸۶
آغاز به کارگیری دستگاه فلومتر- بانکرینگ در سنگاپور
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر سنگاپور به عنوان بزرگترین بندر سوخت رسانی دنیا، قانون استفاده از دستگاه فلومتر-بانکرینگ (MFM) را در عملیات سوخت رسانی اجباری کرد.
استفاده از این دستگاه درعملیات انتقال سوخت در خشکی امری رایج است اما دستگاه مورد نظر در صنعت سوخت رسانی دریایی پدیده ای نو محسوب می شود و پیش از این از روشهای سنتی و دستی برای انتقال میزان سوخت جا به جا شده استفاده می شد.
بر اساس این گزارش، خطای اندازه گیری میزان سوخت با این روش 0.05 درصد محاسبه شده که پایین تر از میزان خطای اندازه گیری شده و رقم 0.7 درصد در روش سنتی است.
بهره گیری از این دستگاه به ابهامات در خصوص میزان و نوع سوخت منتقل شده در بنادر سوخت رسانی پایان می دهد و علاوه بر صرفه جویی در زمان به مدت دو الی سه ساعت به ازای هر کشتی و افزایش کارایی، بنادر سوخت رسان را از افزایش گنجایش به منظور سوخت رسانی بیشتر بی نیاز می کند.
بر اساس این گزارش با بهره گیری از این دستگاه امکان سوخت گیری 132 کشتی سوخت رسان فراهم می شود که پاسخگوی تقاضای بالا در بندر سنگاپور خواهد بود.
شایان ذکر است، هزینه نصب این دستگاه به منظور سوخت رسانی از حداقل 30 تا 200 هزار دلار بسته به بزرگی کشتی متفاوت خواهد بود.  
برچسب ها: سنگاپور
ارسال نظرات
آخرین اخبار