۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

ائتلاف هفت شرکت ساخت سازه های فراساحلیِ چین

هفت شرکت معتبر ساخت سازه های فراساحلیِ چین با هدف افزایش رقابت در بازار، ائتلاف جدیدی موسوم به ائتلاف صنعت فراساحل چین (CODIA) تشکیل می دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۲۱۵
ائتلاف هفت شرکت ساخت سازه های فراساحلیِ چین
به گزارش گروه بین الملل مانا، ائتلاف CODIA اواخر هفته گذشته در پایتخت چین به طور رسمی و با هدف افزایش رقابت در بازار از طریق دسترسی به منابع مشترک و تمرکز بیشتر در بخش تحقیقات و توسعۀ تجهیزات فراساحلی معرفی شد.
بر اساس این گزارش، هفت شرکت ساخت سازه های فراساحلی جزء «لیست سفید» کشتی سازی های این کشور است که نام آنها از سوی وزارت صنعت و اطلاعات تکنولوژی در نوامبر سال 2015 میلادی در لیست مذکور ثبت شد.
این گزارش ادامه داد: شرکت های Yantai CIMC Raffles، صنایع سنگین Zhenhua شانگهای (ZPMC)، یارد کشتی سازی کاسکو Qidong، کشتی سازی Waigoaqiao شانگهای (SWS)، صنایع سنگین بازرگانی چین در شنزن، کشتی سازی صنعت فراساحل Dalian و یارد کشتی سازی کاسکو اعضای ائتلاف CODIA هستند.
این گزارش ضمن اشاره به اهمیت قابل توجه تکنولوژی در صنعت فراساحل افزود: لازمۀ فعالیت یاردهای کشتی سازی «لیست سفید» چین توجه جدی به تکنولوژی است. دولت چین در این باره اعلام کرده است که سالانه دست کم دو درصد از سود حاصل از فعالیت یاردها باید صرف طراحی و تکنولوژی در صنعت فراساحل شود.
بر همین اساس، معاون وزیر صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین در مراسم معرفی این ائتلاف گفت: هدف این ائتلاف تبدیل شدن به یکی از پیشگامان بزرگ جهان در حوزۀ مهندسی تکنولوژی در صنعت فراساحل و تا سال 2020 میلادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار