۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

پیش بینی افزایش 25 درصدی تولید ماهیان گرمابی در گلستان

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان گفت: یش بینی می شود تولید چهار گونه اصلی ماهیان گرمابی در استخرهای پرورشی استان گلستان در مقایسه با سال گذشته از افزایش 25 درصدی همراه باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۱۲۰
 پیش بینی افزایش 25 درصدی تولید ماهیان گرمابی در گلستانسید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا، پرورش ماهیان گرمابی را یکی از مهمترین سیاست های توسعه ای صنعت آبزی پروری در استان گلستان عنوان کردو گفت:فعالیت پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان برای بیش از چهار هزار نفر از بومیان منطقه اشتغالزایی ایجاد کرده است.                                                     
وی با اشاره به اینکه امسال پرورش ماهیان گرمابی در اراضی به مساحت پنج هزار هکتار توسط پرورش دهندگان بخش خصوصی صورت گرفته است، افزود: پیش بینی می شود تولید ماهیان گرمابی در سال جاری با رشد 25 درصدی همراه باشد.                                                                                
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 18 هزار و 500 تن ماهی گرمابی در استخرهای پرورشی استان گلستان تولید شود .
علوی اذعان داشت: در راستای افزایش تولید بیشتر و حمایت از پرورش دهندگان بخش خصوصی، تسهیلات کم بهره در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفته است.
قدس علوی با اشاره به اینکه استان گلستان در میان سایر استان های کشور در زمینه پرورش ماهیان گرمابی رتبه چهارم را داراست، تاکید کرد: در استان گلستان چهار گونه اصلی ماهیان گرمابی شامل کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد توسط پرورش دهندگان بخش خصوصی تولید می شود.                         
این مقام مسئول در استان گلستان، همچنین از تولید کپورماهیان نسل جدید با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور طی چند سال اخیر در استان گلستان خبر داد و گفت: تولید کپورماهیان نسل جدید باعث رونق هر چه بیشتر صنعت پرورش ماهیان گرمابی خواهد شد.                                                         
وی در ادامه گفته های خود ازهمکاری شیلات گلستان با کشور قزاقستان در زمینه پرورش آبزیان خبرداد و گفت: در این راستا جلساتی با مسئولان کشور قزاقستان در زمینه شیلات برگزار شده است.                                                                                                                                
قدس علوی تاکید کرد: شیلات گلستان با هماهنگی و همکاری اتاق بازرگانی استان، آمادگی سرمایه گذاری به صورت مشارکتی و فردی در زمینه های مختلف آبزی پروری در قالب گشت فرا سرزمینی و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی شیلاتی با کشور جمهوری قزاقستان را دارد.                                           
به گفته وی، با توجه به وجود مراکز علمی و تحقیقات شیلات، حضور فارغ التحصیلان شیلاتی و امکان پرورش آبزیان در هر نقطه از آن، استان گلستان می تواند شریکی مطمئن برای قزاقستان در زمینه های پرورش ماهیان خاویاری، میگو، ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی و سردابی در قالب فعالیت های شیلاتی محسوب شود.
مدیر کل اداره شیلات گلستان خاطرنشان ساخت: همچنین استان گلستان آمادگی صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه شیلات به کشور قزاقستان را دارد. ماه گذشته نیز هیئتی از  قزاقستان از پروژه و فعالیت های شیلاتی گلستان در راستای همکاری های مشترک بازدید به عمل آوردند.                                   
قدس علوی در ادامه بیانات خود به صید ماهیان استخوانی در آبهای استان گلستان اشاره کرد و گفت: صید ماهیان استخوانی که از اواسط مهر ماه در آبهای استان گلستان آغاز شده است، همچنان توسط صیادان پره استان ادامه دارد.                                                           
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تاکید کرد: جلوگیری از فعالیت صیادان غیرمجاز تاثیر بسزایی در حفظ ذخایر ماهیان استخوانی آبهای دریای خزر دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار