۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
وال استریت ژورنال خبر داد:

مرسک کشتیرانی آلمان را می خرد

کشتیرانی مرسک دانمارک -غول کشتیرانی کانتینری دنیا- در نظر دارد کشتیرانی هامبورگ سود آلمان را از گروه Oetker مالک آلمانی اش، خریداری کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۰۵۸۳
مرسک کشتیرانی آلمان را می خردبه گزارش گروه بین الملل مانا وال استریت ژورنال نوشت: بزرگترین اپراتور کانتینری جهان در نظر دارد کشتیرانی هامبورگ سود آلمان –هفتمین اپراتور بزرگ کانتینری دنیا از لحاظ ظرفیت- را از گروه Oetker مالک آلمانی اش، خریداری کند.
یکی ازتحلیلگران با اشاره به اینکه حضور قوی کشتیرانی هامبورگ سود در مسیر تجاری شمال-جنوب، برای کشتیرانی مرسک دانمارک جذاب است، گفت: بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا تجارت در محمولات یخچالی مانند محصولات گوشتی از برزیلِ آرژانتین و موز از اکوادور را عاملی برای رشد و سود می داند، بر همین اساس با کمک هامبورگ سود، جای پای بزرگتر و قوی تری  در این بخش برای مرسک در جهان ایجاد خواهد شد.
یکی از مقامات کشتیرانی مرسک دانمارک هدف از چنین اقدامی را افزایش سهام بازار در چالش برانگیز ترین زمان صنعت کشتیرانی در طول تاریخ دانست.
وی در ادامه افزود: در شرایط نامطلوب صنعت کشتیرانی کانتینری، موج بی سابقه ای از ادغام کشتیرانی های بزرگ به راه افتاده است، به طوری که 20 شرکت از بزرگترین اپراتورهای جهانی در حال تشکیل ائتلاف یا ادغام شدن هستند.
به عنوان مثال، کشتیرانی CMA CGM فرانسه- سومین کشتیرانی بزرگ دنیا- در سال گذشته سهام کشتیرانی NOL سنگاپور را به ارزش 2.4 میلیارد دلار خریداری کرد وسه کشتیرانی برتر ژاپن نیز در اکتبر سال جاری میلادی خبر از تشکیل ائتلاف دادند.
به گفته آلفالاینر، هامبورگ سود آلمان با در اختیار داشتن سه درصد از ظرفیت کانتینری جهانی و 130 کشتی کانتینری ملکی و اجاره ای، توانایی حمل 600 هزارTEU کانتینر را دارد.
شایان ذکر است، VesselsValue  ارزش ناوگان هامبورگ سود را 1.4 میلیارد دلاراعلام کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار