۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
عدم تعادل سود و زیان در صنعت کشتیرانی؛

هاپاگ لوید آلمان هم از زیان بی نصیب نماند

سایۀ سنگین رکود در صنعت کشتیرانی و پس از گذشت 9 ماه از سال جاری میلادی، بر کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان نیز با ثبت زیان خالص سه میلیون و 200 هزار یورویی سنگینی می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۳۶۲
هاپاگ لوید آلمان هم از زیان بی نصیب نماندبه گزارش گروه بین الملل مانا، زیان خالص ثبت شده در 9 ماه سال جاری میلادی در مقایسه با سود خالص 160 میلیون و 400 هزار یورویی مدت مشابه سال گذشته قابل مقایسه نیست و فاصلۀ زیادی را در عملکرد مالی شرکت هاپاگ لوید آلمان نشان می دهد. این در حالیست که شرکت توانست سه ماه سوم سال 2016 میلادی را با سود خالص هشت میلیون و 200 هزار یورویی در مقایسه با رقم سه میلیون و 200 هزار یورویی سال 2015 میلادی به پایان برساند.
بر اساس این گزارش، مدیر شرکت آلمانی گفت: با توجه به شرایط دشوار در صنعت حمل و نقل کشتیرانی از آغاز سال جاری میلادی و تاکنون، هاپاگ لوید توانست نسبتاً و در مقایسه با رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشد.بر همین اساس و به موجب سود حاصل در سه ماه سوم سال 2016 میلادی خرسندیم.
این گزارش ضمن اشاره به نتایج عملیاتی هاپاگ لوید ادامه داد: درآمد عملیاتی شرکت در 9 ماه سال جاری میلادی از رقم 348 میلیون و 600 هزار یورو در سال 2015 به 25 میلیون و 900 هزار یورو در سال 2016 رسید.
درآمد عملیاتی سه ماه سوم نیز با رسیدن به 65 میلیون و 600 هزار دلار خبر از افت آن در مقایسه با رقم 80 میلیون و 900 هزار دلار در مدت مشابه سال 2015 میلادی می دهد.
مدیر هاپاگ لوید در ادامه افزود: نتایج کلی سال 2016 میلادی و تاکنون برای شرکت رضایت بخش نبود اما کسب سود خالص در سه ماه سوم نشان می دهد که شرکت در مسیر درستی به حرکت خود ادامه می دهد و تلاش های اعضا مبنی بر کاهش هزینه ها و ایجاد تعادل در اقتصاد شرکت مثمرثمر است.
گفتنی است طی 9 ماه سال جاری میلادی، هاپاگ لوید مدیریت پنج میلیون و 650 هزار TEU ثبت کرد که خبر از رشد 1.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می دهد. در این میان، میانگین نرخ کرایۀ بار نیز در مقایسه با سال 2015 شاهد افت 17.7 درصدی بود. این کاهش به دنبال کاهش قیمت سوخت و نیز مازاد ظرفیت در مسیرهای تجاری اصلی و رشد کند درخواست ها بر عملکرد هاپاگ لوید سایه افکنده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار