۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

افزایش تردد دریایی زائران اربعین بین خرمشهر- بصره

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر از افزایش تردد زمینی و دریایی زائران اربعین حسینی بین خرمشهر – بصره خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۲۲۷
افزایش تردد دریایی زائران اربعین بین خرمشهر- بصره
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با راه اندازی قطار ترکیبی تهران – خرمشهر – بصره – کربلا و با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بسیاری از زائران ترجیه می دهند از طریق راه آهن و کشتی های مسافری راهی بصره و از آنجا با قطار راهی کربلا شوند.
وی گفت: هر روز یک قطار از تهران وارد خرمشهر می شود و سپس از این بندر با ریل تا شلمچه می رود و مسافران پس از طی کردن مسیر زمینی 35کیلومتری شلمچه به بندر بصره ، با قطار به سمت کربلا حرکت می کنند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندارویژه خرمشهر با اشاره به اینکه روزانه بین 20 تا 30هزار زائر از خرمشهر راهی عتبات عالیات می شوند پیش بینی کرد در مجموع یک میلیون زائر در ایام اربعین حسینی از خرمشهر به عبتات عالیات بروند.
حیاتی با تقدیر از مشارکت و همراهی منطقه آزاد اروند در ایجاد بسترهای لازم از جمله پایانه جدید مرزی شلمچه و همراهی در جابجایی زائران گفت: اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر و کشتیرانی والفجر نیز در زمینه جابجایی زائران از طریق آبراه اروندرود و انتقال آنان تا بندر بصره نقش محوری دارند.
وی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی زائران نیز جذابیت های خاص خود را دارد افزود: هیچ محدودیتی در جابجایی زائران اربعین حسینی توسط کشتی های مسافری وجود ندارد و به هر میزان که متقاضی باشد آماده پاسخگویی هستیم.
فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون خرمشهر به کانون اصلی تردد زمینی و دریایی زائران اربعین حسینی تبدیل شده است افزود: همه امکانات و تجهیزات لازم با همکاری و همراهی مردم برای پذیرایی و پشتیبانی از زائران در خرمشهر فراهم شده است.
وی گفت: زائران از طریق مرزهای دریایی آبادان و خرمشهر می توانند راهی بصره شوند.
حیاتی افزود:با هماهنگی مقامات عراقی ، امکانات ترابری دریایی در بندربصره برای پذیرایی و سرویس دهی به زائران اربعین حسینی فراهم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار