۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

نقش موثر خط چابهار- مسقط در تجارت دریایی/هزینه سفر دریایی به عمان یک چهارم هوایی است

با بهره گیری از خط دریایی چابهار – مسقط و ارزان بودن نرخ بلیط این خط دریایی می توانیم نسبت به فروش محصولات صنایع دستی نفیس ایرانی به مسافران کشتی های کروز اروپایی که در مسقط پهلو می گیرند، اقدام کنیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۲۰۴
نقش موثر خط چابهار- مسقط در تجارت دریایی/هزینه سفر دریایی به عمان یک چهارم هوایی است مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز به کار نخستین خط کشتیرانی مسافربری از مقصد چابهار به عمان از ظهر امروز، اظهار داشت: راه اندازی این خط کشتیرانی تاثیر بسزایی در رونق گردشگری استان سیستان و بلوچستان خواهد داشت.
دکتر کامبیز مشتاق گوهری بیان کرد: از آنجا که عمان هم اکنون به عنوان تنها کشوری در منطقه جنوبی حاشیه خلیج فارس محسوب می شود که مواضع مستقل با عربستان صعودی داشته و روابط خود را با ایران قطع نکرده است، لذا افزایش همکاری های با این کشور در جنبه های مختلف بسیار امیدوار کننده است.
وی اذعان داشت: از سوی دیگر استان سیستان و بلوچستان میزبان جمعیت قابل توجهی از اقوام بلوچ است که تعدادی از این قوم در کشور عمان اقامت دارند بنابراین ارتباط بین عمان و چابهار می تواند باعث تسهیل در رفت و آمد قوم بلوچ برای بازدید بیشتر به این اقوام شود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، نرخ بلیط این خط دریایی در 400 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این نرخ در مقایسه با نرخ بلیط هواپیما برای سفر به عمان بسیار اندک است و همین امر نیز رغبت گردشگران را برای استفاده از خط دریایی برای سفر به عمان افزایش خواهد داد.
دکتر مشتاق گوهری یادآور شد: مدت زمان این سفر دریایی از چابهار به مقصد مسقط در عمان، سه ساعت خواهد بود که در سفرهای دریایی مدت زمان اندکی محسوب می شود.
وی با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه گردشگری عمان گفت: ظرفیت های گردشگری ایران در این نمایشگاه بسیار مورد توجه عمانی ها قرار گرفت و همین امر زمینه ای برای جذب بیشتر این گردشگران به ایران شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: راه اندازی این خط دریایی نیز می تواند در تسهیل ورود گردشگران عمانی با نرخ پایین برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایران بسیار موثر باشد.
وی یکی از مهمترین ابعاد توسعه اقتصادی به واسطه راه اندازی خط کشتیرانی بین چابهار – مقسط را امکان افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور عنوان کرد.
دکتر مشتاق گوهری اظهار داشت: هم اکنون شاهد پهلوگیری کشتی های کروز با ظرفیت بیش از سه هزار نفر گردشگران کشورهای اروپایی و آسیایی در مسقط هستیم بنابراین می توانیم با بهره گیری از خط دریایی چابهار – مسقط نسبت به فروش محصولات صنایع دستی نفیس ایرانی به مسافران کشتی های کروزی که در مسقط پهلو می گیرند، اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: از آنجا که هزینه های تجارت دریایی بسیار ارزان قیمت است، لذا این اقدام می تواند باعث رونق صنایع دستی کشور از طریق تجارت و صادرات این محصولات باشد.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، راه اندازی خط کشتیرانی در مسیر چابهار – مسقط نشان دهنده افزایش روابط بین الملل از سوی ایران با سایر کشورها است که موجبات علاقه مندی سفر گردشگران این کشورها را به ایران فراهم می کند.
وی اذعان داشت: راه اندازی این خط بین المللی دریایی، استان سیستان و بلوچستان را نیز به عنوان یک استان برخوردار در زمینه ظرفیت های گردشگری معرفی خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: از آنجا که سال 96 به عنوان سال سفر به استان سیستان و بلوچستان معرفی شده است، لذا می توانیم با ورود به بازارهای خارجی جهت جذب گردشگران در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم استان اقدام کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار