۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
در سه ماه نخست سال 2017 میلادی:

بازار فلۀ خشک با رکود جدی مواجه خواهد شد

رئیس شرکت مالک کشتی موسوم به Precious در بانکوک هشدار داد، در صورتیکه در سه ماه پایانی سال 2016 میلادی اوراق شناورها افزایش نیابد، بازار فلۀ خشک در سه ماه نخست سال 2017 میلادی با رکودی جدی دست و پنجه نرم خواهد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۱۰۶
بازار فلۀ خشک با رکود جدی مواجه خواهد شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت مالک کشتی بانکوکی در گزارش خود از سه ماه سوم سال جاری میلادی گفت: پیش بینی هایی که در طرف عرضه برای بازار شناورهای حمل فلۀ خشک شده بود به موجب روال کند اوراق سازی شناورها درست از آب درنیامد. 
بر اساس این گزارش، در سه ماه نخست سال جاری میلادی، شناورهای حمل فله به ظرفیت 14 میلیون و 9 هزار DWT اوراق شدند و این ظرفیت در سه ماه دوم با ثبت هشت میلیون و 65 هزار DWT کاهش یافت و در سه ماه سوم به سه میلیون و 24 DWT رسید که رقم ناامید کننده ای است.
این گزارش ادامه داد: نتایج نشان می دهد که در 9 ماه نخست سال جاری میلادی تنها 1.77 درصد رشد ناچیز در تعداد شناورهای ناوگان فلۀ خشک ثبت شده و ظرفیت آن به 13 میلیون 880 هزار DWT رسیده است.
رئیس شرکت مالک کشتی در پایان افزود: اگراوراق شناورها در سه ماه پایانی سال جاری میلادی افزایش نیابد در سه ماه نخست سال 2017 میلادی به دلیل تاثیر طرف عرضه در ماه ژانویه با رکود جدی در بخش حمل فله روبه رو خواهیم بود (شناورهای بیشتری در این ماه در مقایسه با ماه های دیگر تحویل می شوند) و روال درخواست نیز به دلیل فرا رسیدن سال جدید چینی کاهش می یابد و این اخبار اصلا برای بازار حمل فله خوشایند نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار