۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

کشتی سازهای چین در لیست سفید به 59 یارد رسید

موسسه تحقیقاتی کلارکسونز اعلام کرد: از آغاز ماه اکتبر سال جاری میلادی و به دنبال اعمال مبنای جدید ثبت یاردهای کشتی سازی خانگی در «لیست سفید»، تعداد یاردهای چین رو به کاهش است و به 59 یارد فعال رسیده است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۰۸۳
کشتی سازهای چین در لیست سفید به 59 یارد رسید
به گزارش گروه بین الملل مانا و بر اساس مبنای جدید، تاخیر در تحویل شناورها از سوی یاردهای کشتی سازی و عدم تحویل شناورهای سفارشی طی دو سال، عدم دریافت سفارش های جدید، ورشکستگی و ادغام آنها، خرید سهام آنها از سوی یاردهای دیگر و در نهایت عدم وجود شناورهای درحال ساخت طی یکسال منجر به خروج یاردهای کشتی سازیِ چین از لیست سفید خواهد شد.
بر اساس این گزارش، از71 یارد کشتی سازی ثبت شده در لیست سفید، هفت مورد از یاردهای کشتی سازی در وضعیت بد مالی به سر می برند و اعلام ورشکستگی کرده اند. 
این گزارش ادامه داد: با درنظر گرفتن یاردهایی که اعلام ورشکستگی یا ادغام با دیگر یاردها کرده اند، تعداد یاردهای فعال در لیست سفید به 59 یارد رسید.
این گزارش ضمن اشاره به رشد یاردهای کشتی سازی در سال های اخیر افزود: قیمت های گزاف، کاهش منابع مالی و تاخیر در تحویل شناورها دلیل عمدۀ شکست برخی از یاردهای کشتی سازی چین است. 
بر همین اساس، کلارکسونز گفت: یاردهای دولتی کشتی سازی چین نیز باید مراقب باشند چرا که در این بازار نامطلوب در شرایط ایمنی به سر نمی برند.
گفتنی است، شرایط بازار به قدری وخیم است که به ترتیب 40 و 18 مورد از یاردهای ثبت شده در لیست سفید در سال 2016 و 2015 میلادی و تاکنون سفارش جدیدی دریافت نکرده اند. بسیاری از یاردها، کشتی هایی در حال ساخت در یاردهای خود دارند اما چهار مورد از یاردهای کشتی سازی از آغاز سال 2015 میلادی حتی یک فروند شناور را نیز تحویل مالکان آنها نداده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار