۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

در حوزه بنادر و دریا عقب نشینی کرده ایم

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور گفت: ‌تا بخش خصوصی درگیر سرمایه گذاری در پژوهش نشود نمی توان‌انتظار داشت اقتصاد ما دانش بنیان شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۹۹۷۳
در حوزه بنادر و دریا عقب نشینی کرده ایمبه گزارش خبرنگار مانا سورنا ستاری که به عنوان یکی از سخنرانان آیین افتتاح دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی سخن گفت: آینده اقتصاد جهانی در دست نخبگان و مغزهای جوان است به همین دلیل باید به سمت پرورش نیروی انسانی تحصیلکرده جوان و نوآور برویم.
وی با اشاره به وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی‌ متعدد در حوزه دریایی افزود: با وجود این مراکز در حوزه فنآوری دریایی عقب هستیم و خلاء بزرگی در به کارگیری جوانان تحصیلکرده در این حوزه وجود دارد چرا که ما بسیار غفلت کرده ایم.
ستاری حضور شرکت های دانش بنیان در بخش دریایی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: زمانی این شرکت ها به این‌حوزه‌ متمایل می‌شوند که مسئولین ما به آن اعتقاد پیدا کنند.
معاون علمی و فن آوری رییس جمهور با اشاره به وجود 2700 شرکت دانش بنیان و هزاران شرکت تازه تاسیس در کشور اظهار داشت: اکثر این فعالیت ها از سوی مدیران زیر 30سال اداره می شود بنابراین سوال این است که افراد و‌مدیران حوزه دریا چقدر می‌خواهند با جوانان نوآور کار کنند؟
ستاری ادامه داد: ما بنادر قوی نداریم، تجارت قوی نداریم، تکنولوژی در اختیار ما دراین حوزه ها هم قوی نیست و در آن غفلت جدی کرده ایم هر چند کارهایی صورت گرفته اما قدم های کنونی کافی نیست.
وی راه حل را حضور بحث خصوصی در این حوزه ها دانست و خاطر نشان کرد: تا بخش خصوصی درگیر سرمایه گذاری در پژوهش نشود نمی توان‌انتظار داشت اقتصاد ما دانش بنیان شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار