۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

برجام فضای مناسبی برای توسعه همکاری ها ایجاد کرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برجام فضای مناسبی را برای توسعه همکاری های بین المللی ایران در حوزه دریا ایجاد کرده است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۹۹۷۲
برجام فضای مناسبی برای توسعه همکاری ها ایجاد کردبه گزارش خبرنگار مانا محمد سعیدنژاد در افتتاح دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی ICOPMAS سخن گفت: ایران با دارا بودن 5800 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور و همچنین 17 جزیره بزرگ قابل سکونت بعلاوه دارا بودن امکانات‌ مناسب بندری و دریایی زمینه بسیار‌مناسبی برای توسعه همکاری های بین المللی اقتصادی و علمی در این‌ حوزه دارد.
وی با اشاره به برجام افزود: برجام فضای مناسبی را برای توسعه همکاری های بین المللی ایران در حوزه دریا فراهم کرده است.
سعیدنژاد همایش ICOPMAS را نیز محل خوبی برای تبادل آخرین یافته های علمی و فن‌آوری حوزه دریا دانست و خاطر نشان‌کرد: امید است با حضور مقامات، اندیشمندان، دانشجویان و اساتید داخلی و خارجی شاهد نتایج خوبی از این همایش باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به اجرای طرح ICZM از سوی این سازمان که در همایش های پیشین مطرح شده بود اشاره کرد و اذعان داشت:  در این زمینه‌ مطالعات جامعی انجام شده است تا به اهداف آن من جمله توسعه پایدار، تصمیم گیری یکپارچه، مدیریت پیامدها و مخاطرات طبیعی و ایمنی و حفاظت کارا از سواحل و محیط زیست دست یابیم.
سعید نژاد همچنین از رونمایی از دو دستآورد تازه سازمان بنادر در همایش دوازدهم ICOPMAS خبر داد و دراین باره تصریح کرد: شبکه پایش مشخصات فیزیکی دریا که با همکاری معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری فراهم شده است و همچنین کتاب اطلس جامع تاریخ بنادر ایران که با همکاری دانشگاه تهران تالیف شده در این همایش رونمایی خواهد شد.
شایان ذکر است دوازدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونت علمی و فنآوری رییس جمهور، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری، رییس انجمن بین المللی پیانک و جمعی از مدیران و اندیشمندان داخلی و خارجی در محل هتل المپیک تهران افتتاح شد. برپایی این‌ همایش تا روز دوازدهم آبانماه ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار