۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

سه کشتیرانی برتر ژاپن ادغام می شوند

در شرایطی که صنعت کشتیرانی کانتینری دنیا در شرایط رکود به سر می برد، سه کشتیرانی برتر ژاپن از ادغام عملیات کانتینری شان خبر می دهند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۹۶۸
سه کشتیرانی برتر ژاپن ادغام می شوندبه گزارش گروه بین الملل مانا رویترزنوشت: در شرایطی که صنعت کشتیرانی کانتینری دنیا رکود را تجربه می کند، سه کشتیرانی برتر ژاپن MOL وNYK و Kawasaki Kisen Kaisha از ادغام عملیات کانتینری شان و تشکیل ششمین خط کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا خبر داده اند.
بر اساس این گزارش عواملی مانند باراضافی و رشد کند اقتصاد جهانی، بیکاری صدها کشتی کانتینری در سراسردنیا را به همراه داشته و بدترین شرایط را از سال 1950 تاکنون برای این صنعت رقم زده است، فروپاشی کشتیرانی هانجین-هفتمین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیا قبل از ورشکستگی-در سال جاری میلادی نیز شوک تکان دهنده ای بود که صنعت کشتیرانی کانتینری را شگفت زده ساخت.
این گزارش ادامه داد: سه کشتیرانی برتر ژاپن در بیانه ای اعلام کردند: با ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک با درآمد سالانه 2.0 تریلیون ین (19.1 میلیارد دلار) هفت درصد از ظرفیت کشتیرانی کانتینری دنیا را به کنترل خود در خواهند آورد.
رئیس کشتیرانی NYK دراین باره گفت: هدف از یکی شدن این است که هیچ یک به خط قرمز نرسیم.
رئیس خط کشتیرانی Kawasaki Kisen Kaisha  نیز با اشاره به تلفیق عملیات کانتینری با دو کشتیرانی برتر دیگر کشورش، این اقدام را واکنشی به تلفیق اخیری در اروپا برای کشتی های غول پیکر دانست و گفت: برای رقابتی بودن، نیازمند این ادغام بودیم.
رویترزدرادامه نوشت: در سال های اخیر، صنعت کشتیرانی کانتینری با موجی از ادغام و تلفیق شدن شرکت های کشتیرانی روبه رو است، چرا که کشتیرانی ها به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار کساد روز هستند.
برهمین اساس، کشتیرانی CMA CGM فرانسه- سومین کشتیرانی بزرگ دنیا  تمامی سهام کشتیرانی NOL سنگاپور را  در سال جاری میلادی کسب کرد و هاپاگ لوید- بزرگترین کشتیرانی آلمان  نیز در اوایل سال جاری میلادی از توافق بر سر ادغام با کشتیرانی اتحادیه عرب UASC خبر داد.
لازم به ذکر است، دراین سرمایه گذاری مشترک کشتیرانی NYK 38 درصد  وMOL و Kawasaki Kisen Kaisha هر یک 31 درصد سهام را به خود اختصاص داده اند.
سرمایه گذاری مشترک سه شرکت کشتیرانی برتر ژاپن در یکم جولای سال 2017 تشکیل خواهد شد و از آوریل 2018 فعالیت اش را آغاز خواهد کرد.
به موجب این ادغام، ناوگانی از 256 شناور با ظرفیت کلی 1.38 میلیون TEU تشکیل خواهد شد که پیش بینی می شود، سود سالانه 110 میلیارد ین را به همراه داشته باشد.
یکی از مقامات کشتیرانی NYK ژاپن با مثبت خواندن تاثیر ورشکستگی هانجین بر بازار کانتینر گفت: فروپاشی هانجین تا حدودی ظرفیت اضافی را از دوش بازار برداشت.
این گزارش در آخر نوشت: ادغام اخیر سه کشتیرانی برتر ژاپن فشار بیشتری بر شرکت های کوچکتر مانند مرچنت هیوندایی کره جنوبی، Orient Overseas و Evergreen تایوان برای تلفیق شدن، وارد می کند.
برچسب ها: ژاپن ادغام
ارسال نظرات
آخرین اخبار