۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

جابه جایی کالا در بندر عسلویه افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر عسلویه در نیمه نخست امسال از 14 میلیون تن به 19 میلیون تن افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۸۷۰
جابه جایی کالا در بندر عسلویه افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مهدی بنچاری در بازدید از بندر عسلویه با بیان اینکه این بندر دارای ظرفیت‌های مهمی است اظهار داشت: بندر عسلویه با داشتن اسکله‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته جایگاه مهمی در کشور دارد بگونه‌ای که میزان تخلیه و بارگیری حمل و نقل دریایی این بندر دربین بنادر کشور بیشترین است.
وی با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر عسلویه گفت: در نیمه نخست امسال 19 میلیون تن کالا در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده که نسبت به 14 میلیون تن کالا در نیمه نخست سال گذشته رشد 29 درصدی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش تردد شناورها در بندر عسلویه گفت: در نیمه نخست امسال 1109 شناور در بندر عسلویه تردد داشته است که که از این تعداد 421 شناور بالای 10 هزار تن است.
بنچاری با بیان اینکه تعداد شناورهای بندر عسلویه در مقایسه با سال گذشته 349 فروند افزایش داشته است افزود: در کل افزایشی افزون بر 24 درصد نسبت تناژ کشتی های تردد شده در این بندر داشته ایم که با توجه به پسابرجام تردد کشتی هایی با تناژ بالاتر نسبت به سال گذشته در بندر عسلویه افزایش داشته است.
وی بیان کرد: در مجموع 38 درصد ظرفیت شناورها متردد در بندر عسلویه در شش ماه اول امسال بیشتر از 10 هزارتن بوده است.
برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار