۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

وخامت اوضاع در شرکت فراساحل کپِل سنگاپور

شرکت دریایی و فراساحلی کپل سنگاپور از آغاز سال جاری میلادی تا کنون و به موجب رکود شدید در بخش فراساحل هشت هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۷۶۰
وخامت اوضاع در شرکت فراساحل کپِل سنگاپوربه گزارش گروه بین الملل مانا، تعدیل نیروی 26 درصدی در شرکت فراساحل کپل سنگاپور در حالی اتفاق افتاد که در سه ماه سوم سال جاری میلادی سه هزار و 80 نفر و در مجموع در 9 ماه سال جاری هشت هزار نیرو شغل خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، مدیر شرکت مادر کپل گفت: تعدیل نیرو در نتیجۀ بحرانی است که بر بخش فراساحل سایه انداخته است. بر همین اساس، امکان لغو بسیاری از قرادادهای تجاری و سودآور نیز در سنگاپور وجود دارد.
وی ادامه داد: این زمستانِ سخت برای همیشه ادامه نخواهد داشت. زیرا هدف از کاهش هزینه ها در مدت زمان کوتاه بازسازی شرکت و ایجاد شرایط بهتر رقابت در زمان بهار اقتصادیِ شرکت است.
این گزارش ضمن اشاره به بحران اقتصادی شرکت کپل افزود: در سه ماه سوم سال جاری میلادی و تا پایان ماه سپتامبر، کپل توانست سود هفت میلیون و 900 هزار دلاری را شاهد باشد؛ این در حالیست که سود شرکت در سال گذشته در مدت زمان مشابه 166 میلیون دلار سنگاپور برآورد شده بود و خبر از کاهش 93 درصدی در 9 ماه سال جاری میلادی 2016 می دهد.
افزون بر آن، درآمد بخش فراساحل و تجارت دریایی در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی 63 درصد افت داشت و به رقم 516 میلیون دلار سنگاپور رسید.
مدیر کپل در پایان این گزارش گفت: استفاده از روش های جدید تکنولوژی در بخش فراساحل با هدف تولید دستگاه های برق شناور و دستگاه های نمک زدای شناور در دستور کار این شرکت قرار می گیرد. همچنین انتظار می رود تنوع فعالیت در بخش نفت و گاز را شاهد باشیم و ظرفیت یاردهای خود را با درنظر گرفتن تعدیل نیرو بازبینی کنیم.
ناگفته نماند این شرکت قرارداهای جدیدی را به ارزش 500 میلیون دلار سنگاپور از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز ثبت کرده و ارزش خالص سفارشات ساخت شناور به چهار میلیارد و 100 میلیون دلار سنگاپور می رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار