روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رویترز در تحلیلی نوشت:

فروپاشی هانجین شبکه تجارت جهانی را مختل کرد

ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کره جنوبی اختلال در شبکه تجارت جهانی و افزایش نرخ کرایه حمل کارگو را به دنبال داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۶۵۰
فروپاشی هانجین شبکه تجارت جهانی را مختل کردبه گزارش گروه بین الملل مانا رویترز در تحلیلی با اشاره به آثار نامطلوب فروپاشی هانجین بر شبکه تجارت جهانی نوشت: به دنبال بیکارماندن شناورهای کشتیرانی هانجین،14 میلیارد دلار کارگو و 400 هزار کانتینر در دریا سرگردان و معلق باقی ماندند.
این تحلیل با اشاره به توقیف شناورهای هانجین از سوی بنادر و مالکان، ادامه داد: کشتیرانی هانجین 141 شناور شامل 97 کشتی کانتینری و 44 فله بر را در اختیار دارد که به موجب ورشکستگی،این شناورها اجازه پهلوگیری در بنادر را نداشتند.
علاوه بر این، با فروپاشی این خط کشتیرانی، تعداد 8300 مالک دچار سردرگمی درباره آینده کارگوهایشان شدند.
رویترز با اشاره به افزایش نرخ کرایه حمل کارگو، افزود: در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، میانگین هزینه جابجایی کالا از ساحل غربی آمریکا به آسیا به 1700 دلار در روز رسید در حالی که در ماه می، این رقم 788 دلار گزارش شده بود.
ناگفته نماند، پیش ازفروپاشی، در حدود 7.8 درصد از حجم تجارت اقیانوس آرام برای بازار آمریکا از سوی کشتیرانی هانجین پوشش داده می شد.
در ادامه این تحلیل آمده است: تا پایان ژوئن سال جاری میلادی بدهی این خط کانتینری جهان به مرز5.5 میلیارد دلار(6.1 تریلیون وون) رسید و طی دو هفته گذشته، افت 322.5 میلیارد وون از ارزش بازار سهام را تجربه کرد.
از ماه آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی، کشتیرانی هانجین به ترتیب ضرر مالی و درآمد 249 میلیارد وون و 1.43 تریلیون وون را گزارش داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار