روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

کانال پاناما بندر Corozal را توسعه می دهد

کانال پاناما بسته پیشنهادی خود مبنی بر طراحی، ساخت، توسعه و عملیاتی کردن بندر کانتینری در منطقۀ غرب Corozal واقع در ورودیِ غربیِ اقیانوس آرام را منتشر کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۴۸۰
کانال پاناما بندر Corozal را توسعه می دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا، چهار شرکتی که صلاحیت آنها برای اجرای عملیات در بندر کانتینری تایید شده است تا روز سوم ماه فوریه سال 2017 میلادی فرصت دارند تا پیشنهاد مالی خود را مطابق الزامات بسته پیشنهادی ارائه دهند و برای دریافت امتیاز 20 سالۀ قرارداد به رقابت بپردازند.
بر اساس این گزارش، چهار اپراتور بندری شامل ترمینال های APM در هلند، ترمینال Link در فرانسه، مقامات بندری سنگاپو و ترمینال سرمایه گذاری با مسئولیت محدود در هلند هستند.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به توسعۀ بندر کانتینری واقع در غرب منطقۀ Corozal با هدف دستیابی به بخشی از استراتژی کانال پاناما، افزود: توسعۀ بندر کانتینری با ایجاد تنوع تجاری نه تنها رقابت در بازار را به همراه خواهد داشت بلکه موجب افزایش همکاری با این منطقه نیز می شود.
بر همین اساس، ترمینال موجود با ظرفیت مدیریت پنج میلیون و 300 هزار TEU در دو فاز توسعه می یابد: در فاز اول ساخت و عملیاتی کرن ترمینالی دیگر به ظرفیت سه میلیون و 200 هزار TEU با اسکله ای به مساحت یک هزار و 350 متر و یارد 66 هکتاری در دستور کار قرا می گیرد. افزایش ظرفیت دو میلیون و 100 TEU در فاز دوم نیز از دیگر اهداف بسته پیشنهادی است.
ناگفته نماند، ترمینال غرب منطقۀ Corozal قصد دارد با رعایت استاندارهای محیط زیست، مضرات آلودگی محیطی و صوتی را به حداقل رسانده و در لیست بنادر سبز قرار بگیرد.
لازم به ذکر است، پس از به توافق رسیدن اعضای هیئت مدیرۀ کانال پاناما و مقامات رسمی آن بر سر بسته پیشنهادی جزئیات سند آن در سایت رسمی به آدرس www. Micanaldepanama.com منتشر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار