۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
وال استریت ژورنال نوشت:

کانتینرهای خالی هانجین دردسری برای بنادر

علیرغم اینکه شناورهای هانجین کره جنوبی پس از هفته ها سرگردانی می توانند کانتینرهای خود را تخلیه کنند، این دغدغه برای بنادر به وجود آمده است که تکلیف جعبه های خالی چه خواهد شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۴۶۲
کانتینرهای خالی هانجین دردسری برای بنادربه گزارش گروه بین الملل مانا، وال استریت ژورنال در تحلیلی نوشت: از زمانی که هشتمین خط کانتینری دنیا اعلام ورشکستگی کرد تقریبا 15 هزار کانتینرمتعلق به این خط کشتیرانی در بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ آمریکا به حالت سرگردان باقی ماندند.
این گزارش ادامه داد: از چند شناور هانجین که در بنادر کالیفرنیا درهفته های اخیر پهلو گرفتند تنها یکی از شناورها در سفر برگشت کانتینرها را به آسیا بازگردانده است.
لازم به ذکر است بسیاری ازترمینال ها در بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ به دلیل عدم فضای کافی، از ذخیره کانتینرهای خالی هانجین امتناع می ورزند.
در حالی که کانتینرهای سرگردان مایه آزارهستند اما مبحث مهم تراین است که بسیاری ازاین کانتینرها هنوز به یدک کش های چرخ دارمتصل شده اند.
ناگفته نماند، این نوع تجهیزات موسوم به شاسی ها برای عملیات بندری ضروری و حیاتی هستند و خروج آنها از ماموریت های عادی و نرمال بندری منجر به مشکل تاخیر تحویل کالا برای شرکت های کشتیرانی دیگرخواهد شد.
تقریبا 10هزار شاسی در کالیفرنیای جنوبی برای بیش از 13 درصد از همه یدک کش های موجود در بنادر لس نجلس و لانگ بیچ مورد استفاده قرار می گیرند، براین اساس در اوج فصل فروش قبل از تعطیلات سال جدید وقتی ورود کالاهای وارداتی اوج می گیرد نیاز به شاسی ها هم افزایش پیدا می کند.
به عبارتی دیگر، از دست دادن این شاسی ها، اعمال هزینه اضافی و تاثیر منفی بر سود آوری کریسمس را به همراه خواهد داشت.
در حالی که مدیرعامل بندرلس آنجلس از مذاکره با شرکت های خصوصی برای یافتن موقعیت های جایگزین جهت ذخیره جعبه های اضافی خبر داد، مقامات بندرلانگ بیچ ازاظهار نظر در مورد طرح مورد نظر خودداری کردند.
یکی ازمقامات کشتیرانی هانجین ابرازامیدواری کرد درهفته جاری جایگاهی برای بازگرداندن کانتینرها پیدا شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار