۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کاسکوی چین خبر داد:

قرارگرفتن بندر پیرائوس در میان 30 بندر برتر جهان

کشتیرانی کاسکو- بزرگترین کشتیرانی چین- در نظر دارد با افزایش 35 درصدی جابجایی کانتینری بندر پیرائوس ،جایگاه بندر مذکور را در لیست 30 بندر کانتینری برتر دنیا قرار دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۱۰۷
قرارگرفتن بندر پیرائوس در  میان 30 بندر برتر جهان به گزارش گروه بین الملل مانا،مدیر عامل جدید بند کاسکوی چین با اعلام این خبر به رویترزگفت: کشتیرانی کاسکوی چین-چهارمین ناوگان بزرگ کانتینری دنیا-51 درصد سهام بندر پیرائوس یونان را در ماه گذشته به ارزش 280.5 میلیون یورو (315.5 میلیون دلار)خریداری کرد و در نظر دارد حجم جابجایی کانتینری بندر مذکور را افزایش دهد.
وی در ادامه افزود:کشتیرانی کاسکو قصد دارد ظرفیت کانتینری بندر پیرائوس را به پنج میلیون میلیون TEU تا سال 2018 ارتقا دهد،به طوری که بزرگترین بندر یونان به هاب ترانزشیب برای رشد سریع تجاری مسیر اروپای شرقی و آسیا تبدیل شود.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت:اگر بتوانیم به این هدف دست یابیم بندر پیرائوس یونان در لیست 30 بندر کانتینری برتر دنیا قرارخواهد گرفت.
علاوه بر این برنامه توسعه اخیر،جایگاه بندرپیرائوس با پیشی گرفتن از بنادر Algeciras و Valencia از رده هشتم درمیان بنادر اروپا به رده پنجم ارتقا خواهد یافت.
ناگفته نماند،کشتیرانی کاسکوی چین میلیون ها یورو را برای به روز کردن تجهیزات بندری پیرائوس صرف کرده است چنانچه جابجایی کانتینری بندر مذکور در سال گذشته به 3.3 میلیون TEU رسید و پیش بینی می شود در سال جاری به 3.7 میلیون TEUافزایش یابد.
بندر پیرائوس یونان از رده 93 بنادر کانتینری در سال 2010 به جایگاه 44 صعود کرده است.
شایان ذکر است: بندر پیرائوس 1100 نفر نیروی کار را دراختیار دارد و نیروی کار به دلیل ترس از بدتر شدن وضعیت کار با طرح فروش این بندر مخالفت بعمل آوردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار