روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
پایگاه اطلاعاتی VV:

شناورهای قدیمی ناوگان تجاری باید اوراق شوند

شرایط وخیمِ شناورهای ناوگان های فراساحل، حمل فله خشک و کانتینریِ جهان از اوراقِ الزامیِ یک فروند شناور از مجموع شش فروند شناور قدیمی خبر می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۹۰
شناورهای قدیمی ناوگان تجاری باید اوراق شوندبه گزارش گروه بین الملل مانا و تحلیل منتشرشده از سوی پایگاه اطلاعاتی (Vesselsvalue.com (VV، ناوگان شناورهای تدارکاتی فراساحل (OSV) بدترین وضعیت را درحالی تجربه می کند که حدود 30 درصد از شناورهای آن باید اوراق شوند و پس از آن نوبت به شناورهای کوچکتر فله بر می رسد. همچنین، از هر پنج فروند شناور کانتینری در ناوگان تجاری جهان یک فروند باید اوراق شود که 20 درصد از شناورهای جهانی را دربرمی گیرد.
بر اساس این گزارش، بیشترین اوراق سازی شناورها با 78 درصد به ناوگان کشتیرانی لبنان اختصاص دارد به طوری که از 129 فروند شناور، عمر 100 فروند به پایان رسیده است. پس از آن سوریه و مالتا به ترتیب 71 و 43 درصد از شناورهای ناوگان خود را باید اوراق سازند.
این گزارش در ادامه به پیش بینی میزان اوراق شناورها در سال جاری میلادی اشاره کرد و ادامه داد: بیکو (شورای بین المللی دریانوردی بالتیک) در پیش بینی اخیر خود اوراق شناورهای کانتینری تا ظرفیت 400 هزار TEU را اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است. موسسۀ تحقیقاتی Drewry نیز این رقم را در سال جاری میلادی 450 هزار TEU پیش بینی کرده است. افزون بر آن، آمار VV گویای اوراق شناورهای قدیمی ناوگان تجاری به جای فروش آنها بعنوان شناورهای دست دوم است.
این گزارش در پایان و ضمن اشاره به گزارش هفتگیِ GMS در خصوص قیمت اوراق شناورها افزود: قیمت اوراق در یاردهای بنگلادش برای شناورهای حمل کالای عمومی بطور میانگین در ماه سپتامبر به 250 دلار می رسد که در مقایسه با 280 دلار در ماه می کاهش یافته اما در مقایسه با ماه مارس با رقم 220 دلار Ift افزایش داشته است. مقایسۀ قیمت ها در ماه های مختلف در سال جاری میلادی، حاکی از نوسان 25 درصدی قیمت ها در یاردهای اوراق سازی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار