۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

شناورهای هانجین در بندر لانگ بیچ پهلو می گیرند

برخی شناورهای متعلق به کشتیرانیِ فروپاشیدۀ هانجین کرۀ جنوبی که به موجب هراس از توقیف در بنادر آمریکا لنگر انداخته اند، پس از گذشت 10 روز برای پهلوگیری به سمت بندر Long Beach آمریکا عازم می شوند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۰۹
شناورهای هانجین در بندر لانگ بیچ پهلو می گیرندبه گزارش گروه بین الملل مانا، یک فروند شناور کانتینری موسوم به Hanjin Greece به ظرفیت ده هزار و 100 TEU صبح روز گذشته پس از یک هفته توقف در کرانۀ کالیفرنیا و به موجب جلوگیری از هدر رفتن سوخت کم سولفور توانست در بندر Long Beach آمریکا پهلو بگیرد.
بر اساس این گزارش، شناور مذکور قرار است پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری دوشنبه شب سفر خود را به سمت آبهای مکزیک آغاز کند.
این گزارش در ادامه به شناور Hanjin Boston اشاره کرد و افزود: این شناور نیز روز جمعه برای سوخت گیری به اسکله آمد اما مجددا و پس از اتمام عملیات سوخت گیری به لنگرگاه بازگشت.
آخرین اخبار حاکی از آن است که اقدامات قانونی و سیاسی از سوی بانوی عضو کنگرۀ آمریکا، Janice Hahn، در حال پیگیری است. وی، از مذاکراتِ در جریان بین بخش تجاری آمریکا و فرستادۀ کرۀ جنوبی و بنادر آمریکا و دیگر سهامداران برای حل این وضعیت بغرنج خبر داد.
این مقام مسئول در خصوص وضعیت دشوار هانجین گفت: معتقدم کرۀ جنوبی و شرکت کشتیرانی هانجین باید ضمن تامین هزینۀ پهلوگیری شناورها، بارها را در فصل پرترافیک حمل و نقل به مقاصد نهایی برسانند.
بر همین اساس، رویترز گفت: یک قاضی آمریکایی دستوری قانونی صادر کرد که به موجب آن مانع درخواست طلبکارن مبنی بر توقیف شناورهای لنگر انداخته در بنادر آمریکا شوند تا بارها به مالکان آنها تحویل داده شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار