۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

ممیزی کنوانسیون آب توازن کلید می خورد

معاون امور دریایی گفت: در سال جاری ممیزی «کنوانسیون آب توازن» به واسطه افزایش ناوگان کشور در بنادر کلید خواهد خورد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۷۷۳
ممیزی کنوانسیون آب توازن کلید می خورد
به گزارش مانا محمد راستاد گفت: مراحل خرید سه فروند شناور بزرگ وسه فروند بالگرد جست و جوی نجات دریایی در دست اقدام است. همچنین یک فروند شناور ویژه مقابله و پاکسازی آلودگی دریایی (ORV) در بندر بوشهر به آب انداخته شد.
وی با تأکید بر ضرورت آمادگی به منظور واکنش در برابر شرایط اضطراری در بخش آلودگی دریایی وهمچنین در بخش نجات افراد مضطر در دریا، گفت : آمادگی تیم مقابله با شرایط اضطراری؛ نتیجه تمرینات منظم، برنامه ریزی، انسجام، ممیزی و فرایند محوری است. 
به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در سال جاری ممیزی «کنوانسیون آب توازن» به واسطه افزایش ناوگان کشور در بنادر کلید خواهد خورد، افزود: بخش دریایی سازمان بنادر باید به عنوان پیشقراول، توانایی هایش را در این بخش اثبات کنند.
محمد راستاد با بیان اینکه در بخش تجهیزات به تعمیر و نگهداری مناسب احتیاج داریم، عنوان کرد: باید اطمینان کامل داشته باشیم که از تجهیزات به درستی نگهداری و استفاده می شود.
این عضو هیئت عامل سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان‌ خود با اشاره به اجرای مدل جدید واگذاری لایروبی در بنادر شمال کشور، اظهار داشت: لایروبی و نگهداری آبراهه ها باید در چارچوب و مبنای مطلوب صورت گیرد. از این رو لازم است از تفکر ٤٠ ساله واگذاری لایروبی در بنادر جنوب کشور فاصله بگیریم. 
راستاد با بیان اینکه هرگونه جا به جایی در سطح معاونت دریایی با هدف و برنامه ریزی در جهت به کارگیری سرمایه های انسانی و ارتقای آنها در چارچوب های جدید تحولات ساختاری انجام می شود، گفت : اداره کل حفاظت و ایمنی دریانوردی با انجام مأموریت های مهم در دو بخش حاکمیتی «ایمنی» و «حفاظت محیط زیست دریایی»، تابلوی فعالیت سازمان بنادر محسوب می شود. 
راستاد با تأکید بر اینکه تأمین ایمنی و واکنش و مقابله موثر در برابر آلودگی و شرایط اضطراری با تمرکز جدی در این بخش ها به دست می آید، گفت : باید جایگاه خودمان را بشناسیم و بر اساس آن، جایگاه مطلوب را ترسیم کنیم و در نهایت برای رسیدن به جایگاه مطلوب برنامه داشته باشیم. 
راستاد با تأکید بر اینکه روشها در این اداره کل باید استاندارد و بین المللی باشد، افزود : قابلیت ها نه از طریق تمرینات نمایشی بلکه از راه تمرینات عملیاتی برنامه ریزی شده و منظم احصا می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار