روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

پهلوگیری کشتی 2600 تنی در اسکله بهمن قشم

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از پهلوگیری کشتی 2600 تنی مگ پرل متعلق به زنگبار در اسکله بهمن قشم و آغاز عملیات تخلیه 33 کانتینر کالای حمل شده از بندر جبل علی امارات به مقصد جزیره قشم، خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۷۵۱
پهلوگیری کشتی 2600 تنی در اسکله بهمن قشم
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری همزمان با پهلوگیری این کشتی عظیم باری در جمع خبرنگاران، گفت: برای اولین بار یک کشتی به طول 100 و عرض 16 متر ویژه حمل کالا با ظرفیت حدود 190 TEU در اسکله بهمن شهر قشم پهلوگیری کرد.
وی با اشاره به عرض 16 متری این شناور عظیم متعلق به زنگبار با آبخور شش متری، گفت: اسکله بهمن قشم از شرایط ویژه برای پهلوگیری چنین شناورهایی برخوردار است و فعالان اقتصادی می توانند تا 190 کانتینر کالای خود را با شناورهای عظیم در این اسکله تخلیه کنند.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرح توسعه اسکله بهمن، گفت: با اتمام عملیات توسعه این اسکله در سال آینده، آبخور حوضچه اسکله بهمن قشم از 5 – ( منفی 5 ) متر به 10 – ( منفی 10 ) متر و ظرفیت تخلیه کالا نیز به دو برابر افزایش می یابد و شناورهای تا 3000 تن نیز می توانند با پهلوگیری در این اسکله نسبت به تخلیه کالای خود اقدام کنند.
وی با اشاره به طول 260 متری اسکله بهمن قشم، گفت: هم اکنون هفت شناور لنج 150 تا 200 تنی به طور همزمان می توانند در این اسکله پهلوگیری کنند که در طرح توسعه با افزایش 370 متر به طول این اسکله، شرایط برای پهلوگیری همزمان حدود 20 شناور امکانپذیر می شود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن امکانات ویژه حمل و بارگیری کالا در دو اسکله بهمن و کاوه به عنوان یکی از مهمترین مراکز حمل و نقل دریایی در جنوب ایران واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار