۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
میان ایران و عمان :

سند نهایی توافقنامه تحدید حدود مرزهای دریایی اجرایی شد

سند نهایی توافقنامه تحدید حدود "مرزهای دریایی میان ایران و عمان" پس امضا و تبادل اسناد بین وزیرامور خارجه ایران و وزیر کشور عمان اجرایی شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۷۰۸
سند نهایی توافقنامه تحدید حدود مرزهای دریایی اجرایی شد
به گزارش مانا وزیر امورخارجه ایران در دیدار با وزیر کشور پادشاهی عمان گفت: روابط بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان ناشی از خواست، اراده و درایت رهبران دو کشور است وجمهوری اسلامی ایران هیچ محدویتی برای گسترش روابط خود با عمان ندارد.
محمد جواد ظرف افزود: روابط دو کشورمی تواند الگویی برای مناسبات میان سایر کشورهای منطقه باشد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری تمامی کشورها برای تامین صلح و ثبات منطقه خاطرنشان کرد: در منطقه همکاری سازنده و درک متقابل باید جای توهمِ رقابت را گرفته تا بتوانیم از این مقطع تاریخی عبور کنیم.
وزیرامور خارجه در این باره ادامه داد: بی ثباتی و ناامنی درهر کشوری تهدیدی برای تمامی کشورهاست و ناامنی های موجود، منطقه و حتی جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
همچنین در این دیدار وزیر کشور عمان با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو کشور در سطح ممتازی قرار دارد و ما معتقدیم در عمل می توانیم روابط دو جانبه را بیش از بیش و در همه زمینه ها گسترش دهیم.
حمود بن فیصل البو سعیدی با اشاره به اینکه از طرف دولت عمان نیز هیچ مانعی برای گسترش روابط وجود ندارد، افزود: استنباط ما این است در منطقه هم تمایل به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
در پایان این دیدار سند نهایی توافقنامه تحدید حدود مرزهای دریایی میان ایران و عمان توسط دو وزیر امضاء و اسناد آن مبادله شد. این توافقنامه بلافاصله پس از تبادل اسناد توسط طرفین، اجرایی شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار