۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

اسناد ایران در اجلاس منطقه ای اقیانوس هند تصویب شد

در نوزدهمین اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند، دو سند از ایران به تصویب رسید.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۶۰۲
اسناد ایران در اجلاس منطقه ای اقیانوس هند تصویب شد
به گزارش مانا نوزدهمین اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند از تاریخ 15 لغایت 19 آگوست 2016 در ماسای مارا کشور کنیا برگزار شد.
در این اجلاس که نمایندگان کشورهای ایران، آفریقای جنوبی، استرالیا، بنگلادش، سودان،‌ عمان،‌ فرانسه،‌ کنیا،‌ موریس،‌ موزامبیک و هند نیز حضور داشتند، دو سند از ایران به تصویب رسید.
مدیرکل امور دریاییبا اشاره به موضوع سندها خاطر نشان کرد: تحلیل و آنالیز بازرسی متمرکز از نحوه اجرای الزامات ورود به فضاهای بسته بر روی کشتی ها، یکی از سند های بود که مقرر شد به اجلاس بعدی کمیته فرعی اجرای مقررات سازمان بین المللی دریانوردی ( III) در سازمان بین المللی دریانوردی ارسال شود.‌
اله مراد عفیفی پور افزود: مکاتبه ای دیگری که جمهوری اسلامی ایران سرپرستی آن را به عهده داشت، تهیه راهنمای کنترل و بازرسی از سکوهای متحرک نفتی (MODU)‌بود که پس از تهیه اولیه و ارسال به اعضای تفاهم نامه اقیانوس هند، تفاهم نامه های منطقه ای پاریس و توکیو، با اعمال نظرات ارائه شده ، مورد تصویب اعضای تفاهم نامه قرار گرفت و مقرر شد که دراجلاس بعدی کمیته فرعی اجرای مقررات سازمان بین المللی دریانوردی ( III)‌ ، از طریق IOMOU ارائه شود.
بر اساس این گزارش، در طول اجلاس،‌ نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه کنترل و بازرسی کشتیها ارائه کردند که منجر به تشکیل کارگروه های مکاتبه ای مختلف در ارتباط با مباحث مورد نظر شد. سرپرستی کارگروه تحلیل و آنالیز کنترل و بازرسی متمرکز از نحوه اجرای الزامات  درخصوص روش های مهاربندی بار (Cargo Securing Arrangements ) به جمهوری اسلامی ایران محول شد.
همچنین جمهوری اسلامی  ایران در چهار کارگروه منطقه ای دیگر نیز عضویت یافت. در خلال این اجلاس انجام بازرسی های متمرکز هم راستا با تفاهم نامه های منطقه ای پاریس و توکیو برای سال های 2016 و 2017 نیز به تصویب رسید.
یکی از دستاوردهای ج.ا.ایران از این اجلاس ، موافقت با پایلوت شدن کشور ج.ا.ایران در اجرای آموزش های الکترونیکی ‌تفاهم نامه منطقه ای پاریس ،‌در تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند بود که مقرر شد افسران کنترل و بازرسی کشتیهای ایران به صورت پایلوت آموزش های الکترونیکی در خصوص کنوانسیون ها، قوانین و مقررات مربوط به کنترل و بازرسی کشتیها را که توسط آژانس اروپایی ایمنی دریانوردی ( EMSA ) ارائه میگردد سپری نمایند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار