۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
آخوندی:

امیدواریم به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگردیم

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد در سال جاری به شرایط قبل از تحریم‌های ایران در حوزه بنادر دست یابیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۸۴۸۴
امیدواریم به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگردیم
به گزارش خبرنگار مانا عباس آخوندی در حاشیه افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و بنادر در استان هرمزگان گفت: با بهره‌گیری از حضور کشتی‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی در بندر شهید رجایی به اهداف مزبور نزدیک شده‌ایم.
وی به دست آوردن سهم بنادر ایران از بنادر جهان و رقابت‌پذیری بنادر شمال خلیج‌فارس در مقابل بنادر جنوبی را از جمله اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود: قبل از تحریم‌ها میزان تخلیه و بارگیری 2.6 میلیون کانتینر بوده اما متاسفانه با آغاز تحریم‌ها و رفتن لاینرها از بنادر ایران این میزان تخلیه حجم بار به 1.6 میلیون کانتینر کاهش یافت.
وزیر راه و شهرسازی از بازگشت 14 لاینر خارجی به کشور از طریق بندر شهید رجایی خبر داد و بیان کرد: در سال 94 میزان حجم تخلیه و بارگیری به 1.8 دهم میلیون کانتینر افزایش یافت و امیدواریم در سال 95، با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته به شرایط قبل از تحریم‌ها نزدیک شویم.
آخوندی با اشاره به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بندرشهید رجایی به انجام عملیات بانکی موفق خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی اشاره کرد و گفت: 12 دستگاه جرثقیل سنگین با اعتبار بالغ بر 104 میلیون یورو از یک شرکت سوئیسی خریداری و وارد شد.
عضو هیئت دولت یازدهم با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف وزارتخانه، باید پسکرانه را در بندر شهید رجایی توسعه دهیم، تصریح‌کرد: هم‌اکنون 2400 هکتار از اراضی در پسکرانه بزرگترین بندر ایران وجود دارد که برای خدمات بارگیری و بانکرینک و همچنین نصب مخازن نفتی و فراورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بندرشهید رجایی با حضور شرکت‌های ترکی و هلندی گفت: کارهای زیادی در این بندر انجام شده و یکی از اقدامات قابل توجه، حمل و نقل ترکیبی دریا و ریلی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار